Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
onsdag 5 oktober 2011

DAGENS MIDDAGSTIPS

middagstips

Idag är första dagen med mat från Mathem´s familjematkasse. Jag valde idag att göra “Ugnsbakade potatishalvor med tonfiskröra”.

 

Det behövs:

2burkar tonfisk

3st ägg

1burk creme fraiche

1 röd lök

salt & citronpeppar

4st bakpotatisar

1ask körbärstomater

 

Gör så här:

1. Värm ugnen till 225grader. Skölj och dela potatisen på längden, lägg på bakplåtsklädd plåt och baka i mitten av ugnen ca 40min.

2. Koka äggen i 7min (ej riktigt hårdkokta) och låt dom svalna.

3. Skala och finhacka hela rödlöken. Häll av vatten från tonfisken. Rör ihop tonfisk med creme fraiche och lökhack efter smak.

4. Skala och finhacka de avsvalnade äggen och blanda ner dem i tonfiskröran. Smaka av med salt och citronpeppar. Låt stå i kylan tills potatisen är klar.

5. Servera potatishalvorna med tonfiskröran ovanpå och tomathalvor vid sidan om.

1 kommentarer:

Beatrice, mamma till skrutten Robin sa...

Det lät riktigt gott! Var det det också?

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos