Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
lördag 10 december 2011

LAKRITSKNÄCK

Då jag ändå är hemma och INTE är på SPA weekend med min Älskling så kan jag lika gärna göra nåt vettigt - jag lagar lite lakritsknäck Ler Jag hoppas att det är lika gott som det låter!
 
image
Ingredienser: (75st)

10 karameller turkisk peppar
2 dl vispgrädde
2 dl ljus sirap
2 dl socker
2 msk smör

Gör så här: Krossa karamellerna fint i en mortel. Blanda grädde, sirap och socker i en tjock-bottnad vid kastrull. Koka upp och koka utan lock tills smeten klarar kulprovet eller tills temperaturen är 122°, rör om då och då. Koktid 15–30 min. Tillsätt karamellkross och smör. Fördela smeten i knäckformar. Låt stelna. Förvara svalt.
bloglovin

6 kommentarer:

ANGELICA.BLOGG.SE sa...

Åh det låter supergott :D

ADARAS.se - din bloggtidning på nätet! sa...

Åh det där lät verkligen gott!:D

✫Familjen Bus✫ sa...

Va det gott???
kram

Linda sa...

Lakritsknäck låter spännande! Blev det gott?

Fru P sa...

Ha ha! Läste LAKRITS-SKRÄCK!
Hoppas det blev gott!

Josephine- Mamma till Elika & Nick sa...

Tack för ett bra recept!! Dock tänker jag ta i några fler turkiska peppar nästa gång =)

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos