Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
onsdag 14 december 2011

PRICKAR VAR DET HÄR

ATT00540


ATT00546


ATT00549ATT00552


Ja – som ni ser så är prickarna tillbaka fast i annan skepnad. Dom kom redan för flera dagar sen men jag har inte velat lägga upp det varken på facebook eller på bloggen. Varför? Helt enkelt för att det känns jobbigt, vi har haft en hemsk höst och början på vintern med många sjukdomar och VAB. Alvin som alltid annars är frisk har åkt på det mesta på kort tid, både sjukdomar och olyckor Ledsen Det tar liksom aldrig slut!


Senast insjuknade Alvin i en hemsk förkylning som satte sig på luftvägarna vilket ledde till förkylningsastma, svårt att andas ut och vid inandning kunde man höra allt slem som hans lilla kropp var fylld med. Åt inget på en vecka och rasade i vikt, men tillslut vände allt och han började piggna på sig och rosslet släppa något – men då kom prickarna. Äh, virusprickar sa jag direkt.. men såg inte ut som det till en början utan mer som nässelutslag. Alldeles flammig över hela kroppen och tendenser till prickar här och var – utslagen flyttade sig varje dag till olika kroppsdelar. Nu – då är det flammiga borta och endast upphöjda prickar stampat över hela kroppen.


Läkarens diagnos – Femte sjukan?!? Hmm… känner mig inte alls säker på hans diagnos men Alvin verkar inte besvärad av prickarna så försöker att inte oroa mig, han är tillbaka hos dagmamman och leker nästan lika vilt som innan Ler

7 kommentarer:

Barnboksbloggen sa...

Ser ut precis som när vår lilla dotter diagnostiserades med glutenintollerans och laktosintollerans. Innan hon fick diagnosen var hon ständigt sjuk och det satt också på luftvägarna för henne. Nu är inte jag läkare så jag säger inte att din son har någon allergi, men om ni inte har kollat upp födoämnesallergi så kan det vara värt att göra det. Vår dotter hade exakt likadana utslag över hela kroppen.

Josephine- Mamma till Elika & Nick sa...

Åh men så ska du ju inte behöva känna... Man rår ju inte för att barnen blir sjuka/ramlar gör sig illa... Skönt iaf att han inte är besvärad & leker på som vanligt!!

Kramar till er <3

anki80 sa...

ser ut som nässelutslag.. allergisk reaktion?? parfymer??

Elin Meijer sa...

När jag läste Carolas kommentar så tittade jag lite närmare på utslagen och jag tycker nog oxå att dom liknar utslagen som Sverre hade innan det konstaterades att han hade mjölkproteinallergi. Sen så var Sverre konstant snorig, rann hela tiden och det lät tjockt när han andades. Jag är inte heller någon läkare men som Carola säger kan det vara värt att kolla upp.

alexandra blivande 2 barns mamma sa...

tycker absolut att det låter och ser ut som nässelutsalg..

just att de flyttat sig är ju klassigt för just nässelutslag..

du får tänka ut vad ni har ätit den senaste veckorna och se om ni ätit mycket av något speciellt..

Har ni bytt tvätttmedel och sånna saker..

Tove så ut precis sådär och vi kom fram till att det var engångsblöjorna.. Testade massvis med olika märken. och fick till slut gå över till tygblöjor och då försvann det direkt..

så jag tror det är en allergisk reaktion..

✫Familjen Bus✫ sa...

Aj aj då :( Stackare allihop som är med om så mkt sjuka :(

kram kram

Nina sa...

men usch stackars er. har aldrig sett sådana där prickar. verkar ju finnas prickar för allt så det räcker å blir över =(

hoppas det försvinner snart. vart ska ni åka? måste ja missat det?

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos