Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
söndag 25 oktober 2009

VECKA 38


Gravid vecka 38
~~~~
Barnet förbereder sig nu för att födas. De flesta av alla barn som föds i Sverige kommer ut mellan vecka 37+0 och 41+6. Det råder oklarheter om vad som sätter igång förlossningen, men en forskning säger att det är barnet som bestämmer när det vill komma ut. Att barnet vuxit till en viss storlek har ingen direkt betydelse för när förlossningen sätts igång, men moderkakans livslängd spelar in. Vikt 3 200 gram.
~~
Glömt att berätta om häromdagen då jag
var hos MVC - mina värden var bajs och
jag behöver järntabletter igen... :-o
Mitt SF-mått då - var detsamma, eller
t.o.m mindre - bebis är helt fixerad
och magen har sjunkit ner..!!!
~~~
Har fått börja ha amningsinlägg
oxå redan - råmjölken rinner om
dagarna och nätterna.. alldeles
vita bröstvårtor.. :-o

bloglovin

4 kommentarer:

Agnieszka sa...

Var glad att det har dröjt så länge innan mjölken rann till... när jag väntade båda barnen började jag läcka mjölk redan i vecka 16 typ=)

kramis

Jda sa...

Har ju sagt till dig att äta järn!!!!
Kan du lyssna på mig som är äldre ngn gång:)
Puss

unique sa...

Jobbigt med läckande bröst redan nu kan jag tänka mig

Anna sa...

Inte så långt tid kvar nu!!! Spännande att gå och vänta :-) Min minsting (3 månader idag) föddes precis i v.38+0.

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos