Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
lördag 31 oktober 2009

JAG OCH MAGEN BARA

Sessan sover sen klockan 18.00 :-o
Älskling är på Hovet och hejar på
vårt Djurgården och jag ligger
och kikar på matchen på TV.
~~
Imorgon kliver man in i vecka 39.. himla fort tiden gått den här gången. Är jag redo?? Ska jag verkligen bli tvåbarnsmamma?? Klarar jag av det?? Hur ska jag kunna älska två barn lika mycket?? Tankarna virvlar runt... Hur ska det gå med Amanda, hon kommer väl inte hamna utanför.. usch.. har ångest inför hur hon kommer att reagera!! Jag tror inte jag har förstått riktigt än att snart är vi faktiskt FEM stycken i familjen!! Amanda har snart både en storebror och en lillebrorIrené har faktiskt lovat mig att man har så mycket kärlek så det räcker till alla barnen!! Ni som har flera barn, hur gjorde ni med dagis första tiden?? Var ni tillsammans hela familjen några dagar innan vardagen smög sig tillbaka??

bloglovin

9 kommentarer:

diana sa...

Åh, vad fin du är vännen!! Nu har jag en tävling i bloggen du gärna får tipsa om - en amningstopp från Boob. KRAM

Agnieszka sa...

Nu är det ju så att i början när bebis kommer så lider den inte av att inte få uppmärksamhet. Du kommer kunna vara med Amanda lika mkt som nu bortsett från när bebis vill ha mat, spädbarn sover ju ganska mkt i början så det brukar vara ganska lugnt. Vi skulle fortsätta med dagis som vanligt men Nova vart sjuk i samband med Eltons födelse och var hemma i 3 veckor med feber. Visade sig till slut vara uvi men efter lite pencillin vart prinsessan frisk. Tycker inte du ska avbryta Amandas dagis för jag gissar på att hon bara går 15 timmar i veckan, och jag tror hon uppskattar att träffa sina vänner!
Ni kommer klara det toppen och visst räcker kärleken över till alla!
kramis

Therese sa...

Vad fin du är!

Marai Johansson sa...

Jag mådde apa första veckan som 2 barna mamma med ångest och oro. Jag tänkte hur lämnar man tilllbaka, vad har vi gettoss in på. Pga sovrutiner men sen vände det! Och blev hur underbart som helst. Det kommer gå toppen! Men var beredd på 2 barns chock först!

Lycka till!

Kram maria

nikita sa...

jaha men va bra, så gör ja me !
tänkte eftersom du skriver att dem ska mejla dem , men du kontaktar dem också =)
vissa gör ju ej de utan skriver bara på bloggen ,de tkr ja är dåligt faktiskt!

kram

Gunilla Strand-Jonsson sa...

Hej...Har 3 barn med 4 år mellan varje... Har sett till att dom har haft dockor skörbord och vagn så dom kunde sköta sin bebis när jag skötte min... När jagn fick min andra dotter så fick man inte ha stora syskon på dagis från börgan... Min älsta dotter som då var 4 år tyckte det var jätte tråkigt att inte få vara med kompisar... Efter ca 7 mån så fick hon börga och vilken lättnad.... Hon fick leka och få stimmulans medans jag kunde njuta av den lilla i lugn och ro... Och hon var lugnare när hon var hemma...
Så känn dig inte som em dålig mamma när du lämnar en på dagis och en får följa med hem...Det är nyttigt och bra för alla parter...
Men en sak som jag inte kunde förbereda mig på det var att det var större omställning att få det andra barnet än det första...

Anita sa...

Ja du...syskonrivalitet kan det ju bli..jag valde att ha Josefin hemma då jag var barnledig, ville även njuta av henne och hennes småbarnstid och hon var ju inte beroende av stimulans från andra barn i den åldern.Vi gick mycket på öppna förskolan tillsammans och hade vänner med barn i samma ålder och det var ju bra. Men kan inte ge nått råd, dom som haft barn typ 15 h/v har ju tyckt det varit bra.
Jag kan också lova dig att man kan älska fler barn :-) Jag har aldrig kännt olika för mina känslomässigt. Och jag har aldrig känt av den där 2 barns chocken som så många pratar om heller. Jag har väl haft tur :-)

Kram!!

Marie sa...

När vi fick Jeppe så sa jag upp Therese dagisplats. Hade ingen lust att passa en massa tider utan ville njuta av mina barn istället för att stressa fram och tillbaka till dagis.
Vi gjorde mycket annat så hon fick träffa kompisar ändå.

När Isak föddes så tyckte jag att det var ganska skönt att få vara själv med honom några timmar varje dag när dom andra var på skolan. Men samtidigt så var det skönt att ha dom hemma eftersom att jag fick (får) så mycket hjälp av framför allt Therese. Så det har sina fördelar med en sladdis också. Då har man ju barnvakt fixad om det skulle behövas. ;-)

Kram

Kisse sa...

Vi har Filip hemma nu fram till januari, eftersom vi är hemma både jag och min man känns det helt naturligt men Filip har aldrig riktigt kommit in i det här med fsk heller så han varit där så himla lite. men i mitten av jan. är det meningen att han ska börja gå 15 tim. för att få lite mer stimulans och jag tror bebisen börjar kräva lite mer uppmärksamhet då så jag och Lukas får lite egen tid vi åxå. Nu i början sover ju Lukas mest hela tiden och Lukas har båda sina föräldrar närstan på heltid ;)

Sen har det verkligen varit en två barn chock med att försöka få klar två barn och ta sig iväg, skulle vi ha tagit oss till fsk tre dagar i veckan har jag nog varit sönder stressad vid det här laget...

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos