Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
tisdag 13 oktober 2009

ELAKA BARN


Idag var det med blandade känslor Amanda ville gå på dagis... - Glad för att få inviga nya ståbrädan till vagnen men ledsen för att träffa en av dagiskompisarna...

I fredags då jag hämtade lilla Sessan berättade hon att hon blivit biten av en av killarna på dagiset.. Visade lilla armen där hon hade fetaste bitmärket, alldeles blå och nära på att han bitit så hårt att hon börjat blöda..
När jag frågade varför han bitit henne så sa hon att hon tagit tillbaka boken som han tagit av henne och då blev han arg.. Ingen av fröknarna hade sett eller hört då detta hände.. Tydligen så grät hon inte ens.. Hon blev säkert så förvånad över hans beteende!! Samt skämdes för att gå till fröknarna.. - Amanda är inte den som blir arg eller tar saker av andra barn.. Iaf inte enligt fröknarna på hennes dagis. Blir hon ovän med någon vet dom med nästan all säkerhet att Amanda var inte den som startade bråket..!! Känns jätteskönt att veta, men vill inte att hon inte ska våga stå på sig heller... :-(

Hon har iaf pratat om den här incidenten hela helgen och visat armen.. och varit förbryllad över varför han gjorde så?? - "Man får väl inte bitas Mamma??"

Jag vet att sånt här händer säkert dagligen på dagis men jag tycker inte om att se min lilla Sessa rädd då jag lämnar henne på dagis, samt att hon inte vill gå till sina fröknar då något sånt här händer....

Hoppas dom berättar för den lilla pojkens föräldrar vad som hänt, för hade det varit Amanda som bitit någon skulle jag verkligen vilja veta det..!!!

bloglovin

10 kommentarer:

Nina sa...

Oj, stackarn. Aldrig kul när nån gör illa ens barn =(
Hoppas dom tar upp det med pojken och är uppmärksamma så det inte händer igen...

Amanda sa...

Men stackars Amanda. :o(
Jag håller med dig helt och fullt. Hade mitt barn bitit hade jag velat veta det så man kan göra något åt det. det är inte ett acceptabelt beteende i min värld.

Hoppas Amanda slipper fler bitmärken i forstsättningen.
Kram

Myran sa...

De berättar säkert för föräldrarna! När Gabriel blev biten i ryggen så hade de visat det för flickan och förklarat hur ont det gör, sen sa de även till hennes föräldrar.

Susanne sa...

Stackars lilla skruttan då. Man hoppas verkligen att dom ska våga stå på sig...

Angelica sa...

Men va fan?!?!
Du måste tala med pojkens föräldrar! Vad fan är det för unge som bits. Det är inte ok!

Och din lilla Amanda förtjänade det inte, oavsett om hon tog boken först eller inte. INGET barn förtjänar att bli behandlad med våld.

Nej, detta är inte acceptabelt... hoppas verkligen det blir bättre.

Elin (Edvinsmamma) sa...

Fy att lilla Amanda har blivit biten...tycker inte om barn som bits, det är ett beteende som absolut inte är ok! Hoppas att hon slipper bli biten fler gånger och att pojkens föräldrar får veta det (och att dom lär sitt barn vad som är ok och inte...)

Kramar

£lli£ sa...

Sådan är jobbigt! hoppas killens föräldrar får reda på det så de har en chans att prata med sin kille. Många krama=)

Kick sa...

På Roberts första dagis gick en pojk som bet allt och alla hela tiden, det var liksom hans sätt att uttrycka sig. Men det är ju jättejobbigt, och jobbigast var det för pojkens föräldrar som skämdes och var helt frustrerade, de kunde inte stoppa det. Så den pojken fick sova ensam i ett annat rum på vilan, han kunde inte vila ihop med de andra barnen. Men detta var säkert bara en engångsföreteelse.

angelica - fyrbarnsmamman sa...

ja alla dessa barn som har lite för hett temperament har man ju själv stött på lite här och där.

Hoppas hon lär sig hur man löser sådanna där konflikter på ett bra sätt.

Ha en bra dag

Helena sa...

Nej, fy! Samma hände min stumpa på dagis i veckan. När jag kom och hämtade och skulle ta på henne jackan såg jag ett stort bitmärke på vänsterarmen och sa så att fröken hörde, men har du blivit biten? Och fröken tittade och sa - det har vi inte märkt. Nej men tydligen har hon det, sa jag då. Alltså ibland undrar man var fröknarna håller hus!

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos