Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
fredag 30 oktober 2009

DÅ HAR DET BÖRJAT....

Jaha, då var familjerna och vännerna igång med sms:en "Har bebis kommit än" - GAAHHH... - jag lovar att ni får veta då det är på gång - måste ju hålla mina läsare uppdaterade, haha :-D
~~
Idag är Sessan ledig - har precis morgonbadat och nu ska vi bege oss till affären för att köpa pepparkaksdeg - japp, vi är tidiga! Men hur mycket tid har man sen??? :-o
~~
Ska ta fram en fläskfilé ur frysen oxå till middagen, men vet inte alls vad jag ska göra med den, har ni några mumsiga recept tips, kom med dom gärna ♥

bloglovin

8 kommentarer:

Amanda sa...

Vad mysigt med pepparkaksbak! Jag hade nog också gjort det tidigt om jag varit i din sutuation. :)

Hoppas ni får en fin fredag!
Kram

Anonym sa...

Jag brukar göra en rotfruktsgratäng;

blandade rotfrukter som läggs i en form tillsammans med gräddmjölk (ca 0,5 liter till rotfrukter för 4 pers) smaksatt med vitlök, salt och peppar, timjan och andra kryddor som man gillar.

När detta står i ugnen och puttrar så steker du fläskfilén i bitar och blandar ädelost och creme fraiche (så mycket ost som man tycker om). Det ska bli en grötig massa.

När rotfrukterna är nästan färdiga lägger du köttet på gratängen och klickar på ädelostmassan på köttbitarna och slutsteker allt i ugnen.


Tadaaa. Mycket gott och väldigt enkelt. Svårt att göra fel även om man inte vet hur mycket ingredienser som ska vara i. Det värsta som har hänt mig är att det blev för mycket sås... Det gjorde iofs inte något eftersom det är så himla gott.

Ett tips är dock att krydda en del om man gillar mycket smak.

Therese sa...

Haha, ja det lär ju inte lugna sig med sms förrän den lille kikat ut :)

Recepttips kommer iaf här:
http://tostberg.blogg.se/2007/september/en-snabb-update.html#comment

ha en fin helg!

Kram

Petra sa...

ååh sånt e så jobbigt när folk frågar hela tiden:(fläskfile med inlindad bacon i ugn brukar vi göra mums saftigt o gott kram

ninis sa...

Vet preciiis hur det där känns, när man sen går över tiden med 10 dagar hinner det bli några sms! BLÄÄÄ!

KRAM

Cissi sa...

Åh, baka pepparkakor - det vill jag också göra!

Hoppas att lillen kommer snart och att allt går bra. Kramar Cissi

Helene sa...

Usch då, vad jobbigt! Jag hann tack och lov aldrig med det då sonen är född i v.36 men jag kan tänka mig att det är riktigt drygt.
Har aldrig kommenterat förut, bara i en tävling, men jag måste säga att du har en riktigt mysig blogg! Du hamnade på min bloglovin lista redan första gången jag tittade in här =)
Ha en fin helg!

sara sa...

*tittar lite i min kyl* Jag har med köpt pepparkakas deg.. Man kan väl göra flera gånger om dom skulle ta slut. Gott ju.
Ja skit i släkten, vi är viktigast.

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos