Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
torsdag 29 oktober 2009

TIPS FRÅN ER LÄSARE



Fick så många roliga tips på hur man sätter igång en förlossning, måste bara publicera några:

"Hmm, jag åkte skoter en hel dag och det hjälpte visst (mot min vilja). Men det är ju inte det enklaste att lyckas med i oktober i Stockholm, haha." - Therese

"Take your dildo syster, det kan jag lova med säkerhet satte gång värkarna" - Jeanette

"Mitt bästa tips är att gå på fest:) Jag och Darling var på 25/30års fest några timmar innan vattnet gick:) haha" - SoffiZ


Kom gärna med fler roliga tips.!!!

bloglovin

6 kommentarer:

Johanna sa...

Oh detsamma, gillar din blogg, sockersöt! :D

Tvillingmamman sa...

Bebis skor är nåt alldeles speciellt :D idag använde vi dom för första gången - och dom var såå snygga! :D hhi

va gärna med och tävla om smyckena jag lottar ut från Cocoo

Fru Evelina sa...

äta färsk ananas, gå itrappor, färdknäppa... ja det finns ju en hel del myter men frågan är hur många som verkligen hjälper!? =)

kram

Annelie sa...

Gör en gipsmage och ät färsk ananas :-) Lyckades båda gångerna för mig!

kisse sa...

Dom två sista dagarna innan Lukas föddes hade jag sån otrolig energi var på birsta två dagar i rad i vanliga fall brukar jag vara slut efter en dag men jag hade energi till tusen och bestämde en andra dag på birsta, tog dock med mig ombyte då jag någonstans i bakhuvudet kände på mig att det var på gång... hann nästan bara hem så gick vattnet andra dagen :)

Upplevde precis samma sak innan Filip föddes, jag fick energi till tusen och istället för att spara på den gjorde jag ALLT, efter månader med smärta har dom två sista dagarna varit som en dröm och jag har kunnat njuta de sista dagarna av graviditen.

Men shopping då är väll alltså mitt tips ;)

Sara sa...

Jag satt mig i min frisörs massagestol. Massage frisätter hormonet oxytocin som i sin tur kan sätta igång en förlossning. Och för mig funkade det utmärkt..Mitt vatten gick den natten =) Lycka till. Kram Sara

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos