Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
onsdag 14 september 2011

VILKEN SKA MAN SLÅ TILL PÅ?

Molo Polaris Velvet 1399:-

Didriksons Haig Coverall Violet 899:-

 

Amanda har bestämt sig för att hon vill ha en lila overall i år, men märke får Mamma bestämma Blinkar  Tidigare år har hon alltid haft Molo och jag har alltid varit lika nöjd – troligtvis en av det allra bästa overallerna på barnmarknaden. Men den hon hade förra året ser exakt ut som den i år förutom att den inte är rosa utan lila. Lite tråkigt va?

Didriksons har man ju alltid hört bra om, jag har testat deras regnkläder men faktiskt aldrig deras vinterkläder – vad säger ni, ska jag hellre slå till på en Didriksons overall till Amanda?

Båda dessa overaller finns hos Babyshop, som förmodligen har det största sortimentet av vinterkläder. Finns en himla massa fler vinteroveraller som jag skulle kunna tänka mig, men eftersom Amanda bestämt sig för en lila så begränsar det ju en lite – som tur är kanske?

BONUSTÄVLING: Svara på den här frågan nedan och ha chans att vinna en hemlig goodiebag! Lägg gärna in länk till overallen! Avslutas den 23/9, kl. 21.00

Vilken av Babyshop´s vinteroveraller gillar du bäst? Se alla här!

42 kommentarer:

Agnieszka-2barnsmorsan sa...

Mina barn hade didrikssons förra vintern, kommer även ha det i år då dem fortfarande passar:) Så jag röstar helt klart på en didriksson! Den har aldrig läckt genom och barnen har hållt sig varma hela vintern trots den kalla kylan, och vi har varit ute mkt mkt!

Hoppas på tur med Goodiebagen!


kramar

paraflaxen sa...

Den didriksons overallen har jag köpt till min Hilma. Testar Lindberg till äldsta sonen, den ska tydligen ha högre vattenpelare och andasfunktion än Didriksons.. ja det är en djungel detta.

Jag vill vara med i bonustävlingen.
Jag suktar efter en
MOLO polaris Rainbow till både sonen och dottern... men det är lite priset där som gör att jag backar.. underbar overall!

hoppas på tur :.-D

Annelita sa...

Didriksson sviker aldrig i kvalitén! Go for it!

Pernilla NIlsson sa...

Jag har testat både Molo och Didrikson till mina småtjejer..I år blir det Didrikson då den är mest prisvärd och jag tycker inte att det är någon skillnad i kvalite förutom priset..Jag vill vara med och tävla och röstar på en didrikson åt din lilla tjej..Och då den är billigare så kan du ju unna dig något fint själv med ;)

Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset sa...

Jag älskar Didrikson och kikade faktiskt på babyshop imorse och har bestämt mej för den lila didriksonen till Minna, så helt klart den! ;)
Didrikson har aldrig gjort oss besvikna och barnen hålls varma och torra!

Kram

Nettan Moberg sa...

Jag har alltid haft Didriksson på min minsta dotter och alltid varit helt nöjd med dom! Och de är ju grymt snygga också. Så jag säger alltså att du ska välja Didriksson.

Kram Nettan

Madde sa...

http://www.babyshop.se/kilimanjaro-coverall-fuchsia/p/43285#filter-2
Måste jag nog säga, den är väldans snygg:)
Är gärna med o tävlar om en goodiebag - håller tummarna!
madeli@hotmail.se

Lillasyss sa...

Den översta!!! <3

Sofia sa...

Förra året hade jag en Molo och en Didriksons overall till min Liam.
Jag upplevde att båda var lika bra han blev aldrig blöt eller frös.
Av dina två lila tycker jag att Didriksons är snyggare ;)
Själv har vi valt en svart Molo från Blocket i år, men om jag fick välja min favvo så är det denna http://www.babyshop.se/polaris-grass-hopper/p/42615#filter-3

FruLundin sa...

Jag har didriksons till mina barn och är supernöjd! Så jag röstar självklart på den overallen.

Tack för ett kanon jobb på kryssningen!

SoffiZ-Oliwers mamma + gravid med nr 2:) Tävling i bloggen:) sa...

Jag föll för den här:

http://www.babyshop.se/haig-coverall-svart/p/43268#filter-2

Gillar ju Molo, men tycker faktiskt att Didriksons var snyggare:)

Madde sa...

Jag tycker att didiksons var snyggare än molos faktiskt. Ser smidigare ut också. :)

Generellt så älskar jag allt med didrikson så det är en favorit bara i sig men med färger och allt är favoriten http://www.babyshop.se/haig-coverall-svart/p/43268#filter-2

Kramar Madde.
jansson_madelen@hotmail.com
http://vhdbrud.blogg.se

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Den här gillar jag: http://www.babyshop.se/pyxis-ladybird/p/42635#filter-2

Agnes sa...

Jag har snöat in fullständigt på Villervallas ytterkläder, de är toppen. Men någon vinter framöver kommer det bli en overall från Molo, de är såå läckra och så finns de i så många färger!
Den turkosa (http://www.babyshop.se/polaris-space/p/42616#filter-3) till Liam - wow va snygg han skulle bli i den :)

Carola L sa...

http://www.babyshop.se/polaris-rainbow/p/42624#filter-2 är min favorit - jag blir så glad när jag ser den overallen.

Vi har i stort sett bara använt vanliga bävernylonoveraller från H&M & Ö&B och så till alla våra och jag har inte upplevt de dyrare vi haft som bättre. Nu har yngsta en Didrikson, men hon har inte trivts i den alls.

Linda sa...

är gärna med och tävlar om goodiebagen och jag röstar på denna overallen då jag kör stenhårt med didriksons overaller till mina barn varje år. Tycker dom är superbra
http://www.babyshop.se/kilimanjaro-coverall-fuchsia/p/43285#filter-2

Kram Linda
karlssongranberg@hotmail.com

Malin Sjödin sa...

Didrikson tycker jag är kanon!

Gratishav sa...

Jag tycker om denna här:
http://www.babyshop.se/frost-junior-cover-party-pink/p/42614#filter-2

underbara färg och funktion.

Lili
mail:he-jasmine@163.com

Elin Meijer sa...

Av dom två röstar jag på Didrikson, lite roligare med när det blir två lila färger :-)

Olelsi/Nettan sa...

Hallå där!!
Jag tycker denna var snygg:
http://www.babyshop.se/kilimanjaro-coverall-fuchsia/p/43285#filter-2

Jag har Didriksson till min stora grabb och han bara älskar den.
Så jag tycker absolut ni ska välja den.

Kram Olelsi/Nettan i Hälsingland.
(Anette Jonsson på fb)

AnnapåGrönkulla sa...

Jag hade Didrikson till båda barnen förra vintern men jag var inte så nöjd. Sonens byxor gick sönder på nolltid och dotterns overall höll inte så varmt tyvärr. Så jag skulle ta Molo, själv har jag köpt Gneis i år för det har jag haft förut och deras kläder är toppen! Lätta, smidiga och varma.
Här är min favorit hos babyshopen, alltid kul med lite färg i mörka vintern:
http://www.babyshop.se/polaris-panther/p/42621#filter-3

Beatrice, mamma till skrutten Robin sa...

Jag funderar på att köpa Didriksons Haig Coverall Svart till Robin, så den tycker jag bäst om :)

beabofink@hotmail.com

Petra - Mamma till Kevin och Nathalie sa...

Måste nog gå emot de flesta och säga http://www.babyshop.se/livingstone-overall-bla/p/43593#filter-7, gillar den skarpt.. Gillar att det finns 3 fickor och att dragkejdan sticker ut :) Hur snygg som helst och inte bara att den är snygg dne verkar super pratiskt med tejpade sömmar och allt..

Som sag jag har fått en ny favorit :) Hoppas Kevin växer fort nu så man kanske kna köpa en sådan till vintern :)hahaha

kram

Petra.johansson87@hotmail.se

Emma sa...

Min favorit är "Didriksons Haig Coverall Svart"

Anonym sa...

När de är som allra minst gilla jag reima bäst för de är så mjuka och så har de värmedyna i rumpan! Men de senaste 3 åren har min son haft denna

http://www.babyshop.se/haig-coverall-blue/p/43270#filter-2.

Köpte hem en kilimanjaro men var besviken på benens nederkant som är utan resår. Är den bara minsta lilla för lång så trampar man sönder den med en gång.
Tycker för övrigt att din blogg är väldigt trevlig. Gjorde mitt första besök här idag och kommer givetvis komma tillbaka!
Hälsningar från Anna i Landvetter

Mia sa...

Eller en lila gneis kanske. ;-)

Carro sa...

Är själv såld på Molos overaller och kommer detta år ha både en Polaris (rainbow) och en svart Frost (fast förra årets modell). hade jag fått välja helt fritt skulle sonen få denna http://www.babyshop.se/frost-junior-cover-party-pink/p/42614#filter-3

Håller tummarna
Carro griffelfot@telia.com

Christina sa...

Jag är med !Jag har ingen erfarenhet av Molo ,men gillar att de har avtagbara valmöjligheter.Särskilt under fötterna.Didriksson uppger att den går att torka i torkskåp på ex dagis .Kan vara ett plus.
Jag väljer molo.
Christina Kaakinen
stina38_@hotmail.com

Jio sa...

Jag är grymt missnöjd med Didriksson så jag skulle definitivt säga ta Molo overallen. Sonen var alltid blöt på benen och frös. Reflexerna gick sönder efter några veckor och hela overallen såg allmänt sliten ut väldigt snabbt. Om jag får välja overall till dottern så blir det en Molo Panther

Andrea sa...

Klart du ska ha den lila Molo, det är precis vad vi köpt i år till stora tjejen och vi älskar den redan, längtar tills det blir kallt nog för henne att ha den. Hon hade en likadan för två år sedan och det var stor sorg i familjen när hon växte ur den, det är en sådan härlig färg. Min favorit hos Babyshop är alltså Molo Polaris Velvet - http://www.babyshop.se/polaris-velvet/p/42623#filter-2

Hälsningar Andrea
andrea.sandell@gmail.com

Anonym sa...

favoriten är helt klart denna: http://www.babyshop.se/frost-junior-cover-party-pink/p/42614#filter-2

riktigt fin.

men för min egen dotters del blir det en mckinely overall i år. hoppas de håller måttet!

mail: litenmentuff@live.com

ha en trevlig helg!!

mvh Lindah

Mia sa...

Har ju som du kanske förstått införskaffat en gneis i år. Men jag är lite fundersam om jag gjort rätt. Är så förtjust i Didriksons kilimanjaro, den blå så klart!! =)
Ser att den finns även hos babyshop.

Emeli- Mamma till Nathalie sa...

Jag tycker Molo´s overall, den var snyggast!

emeli_falk@hotmail.com

alexandra mamma till Tove och pysen i magen sa...

ja det där med vinteroverall är ju ett eget kapitell för sig. Det finns ju verkligen en hel jungel av dem..

men min favorit på babyshop är nog Molo
Polaris Rocket färgen är ett stort + på den.. :)

Martina sa...

Jag blev helt klart förälskad i den vildaste overallen of all: http://www.babyshop.se/carlisle-overall-leopard/p/43595#filter-2

ytterligare@live.se

Anonym sa...

jag röstar på didriksson har precis köpt en till min son...å hoppas också bli nöjd :)
emilielundstrom@hotmail.com

Nina sa...

Min favvo är: Didriksons Haig Coverall Svart 899 kr. väldigt enkelt. Theo hade den förra året och jag var så jäkla nöjd med den. tror det blir en sån i år igen! Didrikson är iaf super, så det märket blir det lätt. Är så bra för den är tunn med - gör det enklare för dem att gå i!

Monika sa...

Denna overall gillar jag. Ser ut att ge barnet mer rörelsefrihet, sen är den riktigt fin!

http://www.babyshop.se/kilimanjaro-coverall-fuchsia/p/43285#filter-2

vh
Monika
6048gustafsson@telia.com

Rebecca sa...

Jag har ju gått och kärat ner mig i denna: http://www.babyshop.se/polaris-rainbow/p/42624#filter-2

:)

Marie sa...

Jag lägger min röst på Didriksson! Deras kläder är helt suveräna!

Anya sa...

Didriksson är ju alltid ett vinnande kort :)

Jag älskar den här overallen hos babyshop; http://www.babyshop.se/polaris-rainbow/p/42624#filter-2

Vem skulle inte bli glad för resten av dagen av att se en liten goding i en sån?

Håller tummarna för en spännande goodiebag!
anyatavlar@gmail.com är min mailadress

EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA sa...

Jag tycker du skall prova Didrikson, tyckte den var snyggare än Molon.

Annars är den här snygg (iofs inte lila men fuchsia)

http://www.babyshop.se/kilimanjaro-coverall-fuchsia/p/43285#filter-2

blogg@annakarlsson.se

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos