Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
onsdag 28 september 2011

ALVIN STATUS

onsgda4

onsdagonsdag2

Inatt har Alvin sovit sisådär, vaknat flera gånger men vet inte om det berott på att det kliat eller om det varit något annat bara. Somnat om lätt, men då med mig i min säng.

Prickstatusen då, i Alvins ansikte ser det helt klart bättre ut, salvan vi fått som innehåller antibiotika för infektionen i vissa utslag verkar fungera. Det börjar torka in och han är inte längre sådär ilsket röd. Men däremot så ploppar det upp prickar på övriga kroppen än och fler och fler utvecklas till stora vätskefyllda blåsor. Flera på låren, rumpan, händerna och fötterna. Har börjat smörja där oxå med hopp om att bekämpa dom innan det blir värre och kanske sprider sig Förvånad 

Att man blir trött på tavegyl är då en myt iaf – vi har inte märkt av nåt att han skulle bli mer trött då han tagit den.

 

Det jobbiga varje dag just nu är då jag ska lämna Amanda till dagmamman – Alvin blir så himla ledsen då vi ska vinka och han inser att han måste hem med Mamma igen. Han är nog bra less på mig och vill till alla barnen istället, lillplutten!

2 kommentarer:

Mia sa...

Stackars liten. Det räcker ju för sjutton med de myggbett man får på sommaren! :-o

Anonym sa...

Men är det itne vattkoppor då? Ser ju precis ut som såna, låter som såna på din beskrivning också....

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos