Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
måndag 5 september 2011

ASTRID LINDGRENS BARNSJUKHUS

Idag har Amanda tid hos kirurgen på Astrid Lindgrens barnsjukhus. Vi var dit för nästan 2år sen och kollade upp hennes navel (hon har en pytteliten bit kvar av navelsträngen) som dom tyckte vi skulle operera bort men vi kunde vänta något år eftersom hon var så liten och hon kommer att behöva sövas. Det är Amanda´s grej att pilla i naveln då hon är trött och då framförallt på den här lilla hudflärpen. Den syns inte överhuvudtaget utan endast om hon trycker fram den. Men iaf, ibland så blöder hon i den då hon pillat för mycket.

Jag hade nog helt förträngt att vi skulle dit igen och att den behövdes tas bort för nu då vi fick kallelsen förstod jag inte alls vad det var om. Enligt läkarna ska den vara helt ofarlig men det var inte direkt vanligt att en bit av navelsträngen inte lossnar och att man inte får bort den biten hos bvc. Tror att det är mest för hennes skull, estetiskt sett som dom vill vi ska operera henne. Om jag inte låter dom göra det är jag fruktansvärd egoistisk, bara för att jag ska slippa se henne genomgå operationen. Tänk då hon hamnar i tonåren och hon skulle behöva lida av det för att jag inte vågade låta henne ta bort den, fy det vill jag ju inte heller. Så om läkarna fortfarande tycker vi ska ta bort den – då blir det en skönhetsoperation!

För säkerhetsskull så följer Älskling med henne dit och inte jag Förvånad

1 kommentarer:

alexandra mamma till Tove och pysen i magen sa...

åh spännande.. jag har fortfarande en bit kvar av min navelsträng. jag har dock en bit som sitter fast längs med kroppen och är ca 1 cm lång. ser ut som ett brunt ärr typ.. jag har kvar den biten på grund av att de var tvungen att ge mig blod genom navelsträngen när jag föddes.

jag kan säga att jag tycker ni ska ta bort det.. För jag har fått höra många många elaka ord från klasskamrater när jag var ung.
Idag lider jag inget av det alls. Sist jag led lite av det var förra graviditeten då det sprack och kliade..

idag önskar jag att mamma tillät en skönhetsoperation på mig när jag var liten. men nu har jag inte ork och mod till det.. :(

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos