Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
tisdag 27 september 2011

STATUS ALVIN

ATT01239ATT01236

ATT01230ATT01233

Alvin somnade rätt sent igår, verkade inte alls bli sömnig av tavegylen.. Förvånad Men då han väl somnade så sov han HELA natten. Vaknade inte förrän vid sex imorse, då kom båda små goungarna in och väckte oss!

Prickstatus då – ingen förändring alls, inga som avtagit utan tvärtom, fler ilskna och infekterade. Nu börjar dessutom dom under fötterna att bli infekterade, samt på benen/låren och armarna och i händerna. Så idag fick jag smörja med salva mest överallt, den lär inte räcka länge den lilla tuben om det fortsätter så här. Jag avvaktar lite till men fortsätter det att bli värre då är det väl bara att åka in med honom, men då INTE till VC utan då blir det någon barnakut. Hade velat vara medlem i Martina Barnsjukhus, där hade vi säkert fått rätt och bra hjälp, men är man inte medlem kostar det ju skjortan för ett engångsbesök Ledsen

 

Uppdaterat – många som kommenterar nu att det ser ut som svinkoppor – JA, utslagen som är infekterade är ungefär samma som svinkoppor nu, dvs Alvin har i första skede fått utslag/prickar (vissa som vätskar) som ingen vet vad det är – över hela kroppen och i munnen, men på vissa ställen har det dessutom utvecklats till infektioner “svinkoppor” som vi fått behandling för, en kräm som smörjs morgon och kväll för infektionerna. Men någon behandling för alla övriga tusentals prickar det har vi inte fått eftersom ingen vet vad det beror på eller vad det är för prickar/utslag.

6 kommentarer:

Anna,Gbg sa...

Det där ser precis ut som svinkoppor, min son hade det för några veckor sedan. Spred sig rätt snabbt och han fick både salva och antibiotika. Hoppas ni får hjälp med det idag! Krya på lille Alvin!

Therese sa...

Stackars liten. Tycker ni ska åka in till barnakuten. Sådär ska han ju inte behöva se ut. Någon läkare måste ju kunna skriva ut rätt medicin. Krya på stackars Alvin! Kram

Stina sa...

Det kan inte vara scharlakansfeber då, utan feber? Då får man blåsor under fötterna!

zasata sa...

men fy! hoppas krämen hjälper.

Anonym sa...

När min son var tonåring ramlade han omkull på en moppe. I såren fick han in smuts, efter ett tag kom det utslag lite överallt på kroppen , på ögonlock ,lår.Ja över hela kroppen. Vi åkte till läkaren som sa att det var svinkoppor och att det smittade jättelätt.Storasyster som var hemma från högskolan fick nån vecka senare massor av utslag. så var noga med handukar och handtvätt. Lycka till./ Mormor

maria sa...

hmmm svinkoppor har både jag och min äldsta son haft,vi fick lite på ett ställe. visst kan det spåridas men inte så extremt fort som hos din son? jag är dock ingen expert.
tycker en hudläakre ska kolla. är det svinkoppor och han har så där mkt behöver han nog ha lite antibiotika det fick både jag o min son efter en vecka och som sagt vi hade bara runt munnen

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos