Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
måndag 26 september 2011

DAGENS MIDDAGSTIPS

Tänkte bryta av alla sjukdomsinlägg med ett middagstips istället, blivit inspirerad av Thean Blinkar

Idag gjorde jag: Pepparrotsfalukorv med dill och morötter (4st portioner)

 

Till det behövs:

900g potatis

2st morötter

1 gul lök

600g falukorv

1msk margarin

2 1/2dl matlagningsgrädde

1dl mjölk

2st lagerblad

1 grönsaksbuljong eller 1 1/2msk fond

1msk maizena

1/2-1msk pepparrot

2msk hackad dill

salt och peppar

 

1. Skala potatis, morötter och lök. Koka potatisen.

2. Skär morötternai tunna stavar och skiva löken grovt.

3. Skär korven i bitar och stek dem tillsammans med morötter och lök i matfettet.

4. Koka upp grädde och mjölk med lagerblad och buljongtärning. Red av med majsstärkelse utrört i vatten. Smaksätt med pepparrot, dill, salt och peppar.

5. Lägg korvfräset i såsen och koka upp. Servera med potatisen och lite extra pepparrot bredvid.

 

Mycket gott, enkelt och uppskattat av barnen Ler

1 kommentarer:

Dorothea - Ett nästintill trillingliv sa...

Vad roligt!
Därför jag gjort dem, har inspirerat MASSOR av folk. Askul.
Det är super simpelt med Ica recepten nämligen och det hoppas jag fler inser :)
KRAMAR

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos