Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
tisdag 16 februari 2010

VECKANS RIS & ROS


VECKANS RIS:

Går till prästen som döpte Alvin. För det
första, - då vi var och träffade henne innan
dopet så frågade hon ut Tomas varför han inte
var konfirmerad? Öööhh... värsta utfrågningen
blev det av det... Och sen i kyrkan - jag har
aldrig varit med om en präst som malt på
så sjukt mycket och försökt sälja sin tro på
oss. Jag döper mitt barn av tradition inte
pga att jag är kristen - för det är jag inte.
Jag tror vi är rätt många som gör det av
den anledningen, och det vet prästerna om!!
Jag tror alla våra gäster funderade vad
tusan det var för präst vi fått tag på... :-o
~~~
Himla trist iaf, hade vi vetat det hade det
blivit namngivning istället.

VECKANS ROS:

Går oavkortat den här veckan till
Näsfrida Nässug!! Hur klarade man
sig utan den tidigare??? Alvin är såå
sjukt snorig hela tiden och varken
koksalt eller näsdroppar hjälper, utan
snoret måste ut bara!! Visst, han avskyr
då jag suger rent näsan men blir väldigt
nöjd och glad så fort jag är klar!!
Enkelt & effektivt ;-)

bloglovin

7 kommentarer:

sara sa...

Hon kanske var trött på alla som döpte utan tro?

Therese sa...

Haha, jag som gav svenska kyrkan dagens ros idag ;)

Carolina sa...

Hej!
Nu är vinnaren utav en canvas-tavla från Önskefoto presenterad i bloggen, kika in och se om du vann?!

Passa även på att tävla i de andra tävlingarna om du inte redan gjort det:
* Vinn valfria skor från Skoor
* Vinn en skötväska inkl tillbehör värd 1095 kr från Willvin
* Vinn väggdekor/väggord för 200 kr från Paxlux

Lycka till!

GucciMama sa...

Hej vännen. Det är bara bra med mig och magen. Hur är det själva? Grattis till dopet och hoppas allt gick bra. :-)

Anonym sa...

Tror nog också att många präster ledsnat på att icke-troende/kristna ändå väljer att döpa sina barn. Prästerna säger ju nästan alltid "lovar ni att uppfostra ert barn till en kristen tro" varpå föräldrarna svarar "ja". Känns enligt min mening lite konstigt att välja dop om man inte är troende, bara för att det är en "fin tradition" Vi valde av denna anledning namngivningsceremoni, Kändes helfel att stå kyrkan och lova detta, läsa psalmer om Gud och Jesus mm, när ingen av oss är kristna. Visst, det är stämningsfullt i kyrkan men som sagt...Hon gjorde väl ett sista övertalningsförsök med er ;-)
Fina bilder från dopet, det verkar ha blivit en fin dag ändå! Bra och läsvärd blogg du har, det är kul att inte alla tycker likadant! :-)

Ann-Sofie sa...

Förstår präster som börjar bli "less" på alla som döper sina barn utav tradition och inte pga tro. Men som sagt, valet till dop är upp till föräldrarna och/eller barnet.
Upp till prästen att respektera dess önskan och sköta sitt jobb utan att försöka övertala och hålla långa föredrag om jesus och den heliga tron.
Skulle bli le jag också med en sån präst.

Näsfridan är kanon, haft den till båda mina tjejer när de var små =)

Anonym sa...

skenheligt att döpa om man ej är kristen. tradition? men hallå skaffa nya egna traditioner då som man kan stå för! döpa ska man göra om man är kristen.punkt.

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos