Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
tisdag 22 november 2011

NU ÄR VALPARNA HÄR

ATT01418

Sista magbilden på Leeloo som togs igår, dag nr 60 av 63.

ATT01434

Igårkväll och under natten födde Leeloo sina fem valpar, tre tikar och två hanar – dessvärre så klarade sig inte alla utan endast två tikar och en hane. Första valpen vägde endast 62g så är pytteliten och rätt klen – men verkar vara en fighter, en tuff tjej! Dom andra vägde 138g och 143g, dom som inte överlevde vägde 165g och en på ynka 29g.

En tuff natt för Leeloo helt klart, men även för mig och Älskling – har inte sovit en blund. Utan Älskling hade jag aldrig klarat av det, han var coollugn och avlöste mig då jag behövde komma ifrån lite. Kändes som det var fyra stycken rätt dramatiska förlossningar men vad vet jag?!

Nu ska jag se till att alla får snutta, helst miniliten som behöver extra mycket nu! Jobba ett pass sen sova!! Zzzzzz…….

9 kommentarer:

Mia sa...

Grattis mormor! =)
Dom ser ju så jädra söta ut.

Martina sa...

Gratulerar till den utökade familjen!

Man måste nog vara en fighter om man är så liten i jämförelse med sina syskon och ändå överlever!

Anonym sa...

Grattis till valparna, krasst tänkt så kanske det var tur att alla valparna inte var lika stora som de största... hur stor hade inte magen varit då ;).

Carolina sa...

Grattis till bebisarna!

Patience -18 & mamma till Damien sa...

ååh, myys :)! Vad är det för ras/raser :)?

Sara, mamma till tre små troll sa...

Åh va söta och grattis till er allihop :)

alexandra blivande 2 barns mamma sa...

grattis till valparna.. :) hoppas de 3 som överlevt förlossningen klarar sig.. och att minstingen växer på sig snabbt..

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

så små och goa... grattis!

Sara sa...

Grattis!!

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos