Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
torsdag 3 november 2011

BARN MÅSTE FÅ VARA BARN

Fasiken – den här var ju så jäkla cool, jag kan nog tro att Amanda skulle fullkomligt ÄLSKA den här Hello Kitty vinterjackan! Ser så himla mysig ut dessutom Ler 

 

Jag kan tänka mig att många tycker den är too much, men jag tycker att barnen själv kan få välja vad dom vill ha på sig, iaf då dom blivit lite större, typ 4-5år. Ser inget fel att Amanda har på sig Disney tryck, skrikiga färger eller andra “barnsliga” tryck, visst gillar jag mer enkla och stilrena plagg, t.ex Nova Star, Geggamoja m.fl men jag tycker det blir perfekt att matcha. Ett par Nova Star jeans och en tröja med spindelmannen på, då har vi ju liksom kompromissat Blinkar  Barn ska få vara barn och då hör det till med barnsliga tryck på kläderna! Jag kommer ihåg då man själv var liten, jag tror jag hade tröjor med Mimmi och Sjöjungfrun på tills jag gick i mellanstadiet någon gång, det hade alla! Jag har svårt att tro att det är lika tolerant nu då barnen går i skolan och är i den åldern. Då är det väl magtröjor och smink som gäller, usch och fy hemska tanke!!! Barn ska inte vara föräldrarnas små modeller och visas upp i bloggar med dom senaste Mini Rodini kläderna för att man själv tycker det är preppy och ser bra ut. Jag tycker verkligen att barn ska vara barn och inte kläs i “vuxenkläder”.

Oj – inte meningen att bli ett sånt gnälligt inlägg där jag propagerar en massa, haha..

 

Hur gör ni med barnens kläder (då menar jag inte små barn), väljer ni allt till dom eller får dom vara med och välja kläder? Köper du kläder som du gillar bara eller får faktiskt barnen vara med och önska?

4 kommentarer:

✫Familjen Bus✫ sa...

Hihi den är inte min smak riktigt, men jag tror nog att den skulle vara rätt cool ändå :)

Hehe jaaa, riktigt ordentligt inpackat var de! :)
Kram

Ötjejen sa...

Bra inlägg!! Till min dotter Fanny, som fyller 6 år i januari, brukar det bli lite av varje! Vi har en hel del Hello Kitty, vilket hon älskar, men också annat, som Molo, The Brand etc. Men jag låter Fanny vara med och välja även på dessa kläder!
Kramar!

Emma Viklund sa...

Nu har mina barn fått ärva väldigt mycket kläder av deras kusiner, men när jag köper nya kläder till dom så blir det oftast så bekväma kläder som möjligt, gillar basplagg/typiska dagiskläder som Kappáhls/Lindex/H&Ms randiga tröjor/bodysar osv... Och mysbrallor. När vi ska bort eller klä oss lite finare, så kan pojkarna få på sig ett par jeans, då ska jeansen oxå vara väldigt bekväma, så dom ändå kan röra sig och leka i :)

Jag tror man klär sina barn i den stilen man själv gillar att klä sig i, brukar tänka på just det där... Jag älskar mysbrallor då jag är hemma, så klart pojkarna ska ha mysisar på sig :D Sen gillar jag RANDIGA kläder och på så vis lyckas jag väl oftast handla randiga kläder till pojkarna med hihi... Innan jag fick barn var jag less på alla "Cars" prylar och kläder... Sa alltid att mina barn inte skulle få ha såna kläder, men nu älskar ju Viggo Cars (Bilar), så såklart ska han få ha prylar och kläder med det :D

Men vissa tryck på barnkläder klarar jag inte av, tex. Askungen, Spiderman och Barbie... Men jag vet inte varför... Men Musse Pigg och Mimmi, smurfarna m.m tycker jag är supersöta :D

Tycker småflickor inte ska ha en massa krusseduller och rosetter, barn är barn liksom... En gång när vi var på Buspalatset så hade en liten flicka runt 5år på sig en kort jeanskjol (så kort att man oftast såg trosorna), tyckte det inte var så bekvämt plagg att rulla runt i bollhav och åka rutschkana med, men det tyckte väl tydligen föräldrarna ;p tss...

Men som sagt, jag tror man klär sina barn i den stilen man själv klär sig i :) Och det är väl förstås upp till var och en hur man vill göra...

Mia sa...

Det är klart att barnen ska få vara med och bestämma kläder! =)
Hur såg man inte ut själv som barn?! :-O
Barn ska vara barn! =)

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos