Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
onsdag 23 november 2011

ÅRETS FÖRSTA GLÖGG & PEPPARKAKOR

ATT01176

En sockerbagare här bor i staden, han bakar kakor mest hela dagen, han bakar stora han bakar små, han bakar några med Herr Nilsson på Skrattar

 

I söndags kväll bestämde jag och ungarna oss för att baka pepparkakor – det blev Pippi, hjärtan, Herr Nilsson, gubbar, grisar och massa fler formar. Gjorde även glasyr på några stycken av dom – det hör liksom till tycker Amanda.

Under tiden vi bakade så fixade Älskling årets första glögg – mmm, så gott det smakade! Förr var jag inte så förtjust i glögg men nu tycker jag att det är himmelskt gott. En ny favorit sen förra året var hjortronsglöggen, den var riktigt god. Den måste införskaffas igen helt klart.

 

Dricker ni glögg? Någon favorit?

0 kommentarer:

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos