Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
onsdag 16 november 2011

EGNA TÅRTBILDER TILL KALASET

ATT00047ATT00056

ATT00271ATT00268ATT00274

Som jag berättade tidigare så skickade jag in två bilder till Kalaspinglan som dom tryckte upp som ätbara tårtbilder och skickade tillbaka till mig. Resultatet var över förväntan! Jag har tidigare beställt fototårtor och då för det första är det snordyrt och för det andra så smakar tårtbilden papper Ler med tungan ute Men dessa tårtbilder som Kalaspinglan tryckt upp smakar riktigt gott och barnen åt först upp den delen, påminde lite om marsipan tyckte jag. Jag valde fyrkantiga bilder för tanken var att jag skulle göra egna tårtformar men eftersom jag blev sjuk så hade jag inte den orken, utan det blev färdigköpta runda. Det bästa var ju då att det var otroligt enkelt att bara skära (använde min runda sockerkaksform som mått) runt tårtbilden.

 

Scooby Doo tårtan blev väldigt färggrann med mycket godis som dekoration, Nonstop gav en massa extra färg Ler Alvin-tårtan dekorerade jag enkelt med spritsad grädde och maränger, tyckte det räckte på den. Jag hade grädde under tårtbilden på båda och det gjorde att bilden smalt in i tårtan riktigt bra.

 

Det var första men absolut inte sista gången jag beställer tårtbilder från Kalaspinglan!! Jag tror alla gästerna frågade hur jag lyckades göra så fina tårtor, hihi..

 

Nämnde oxå att barnen spelade ett spel på barnkalaset, hittade nämligen ett Scooby Doo spel hos Kalaspinglan. Kul att hålla tema även med lekarna Ler Man skulle kasta ringar på Scooby Doo som fastnade på hans öron och det passade utmärkt till alla barnen fast dom var så olika åldrar.

Rekommenderar varmt att vid barnkalas köra några gemensamma men enkla aktiviteter till barnen, oavsett tema så hittar du de flesta spelen hos Kalaspinglan.

0 kommentarer:

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos