Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
fredag 4 november 2011

EN DOS MORFIN TILL AMANDA

Tog och bokade en tid för Amanda för att kolla upp och få något för hennes hemska hosta – den har ju varit likadan i fem dagar nu och varje natt hostar hon tills hon kräks,  det är inte bara torrkräka heller utan hon får upp massa slem och även den lilla maten hon fått i sig! Ledsen I förrgår kom även febern och igår natt har hon haft 40grader hela natten, nu har den dock gått ner till 38grader så hon orkar ta sig upp ur sängen iaf.

Läkaren kunde inte höra något på hennes lungor och prover togs som vi får svar på senare, snabbprovet visade inga streptokocker så det var ju bra. Det går tydligen väldigt många virus nu som gör att du får en hemsk hosta och framförallt låååångvarig! Men för att lindra och rädda Amanda´s hals så tyckte han att hon behövde en bra hostmedicin – hon har ju tammetusan hostat så mycket så blodkärlen i ögonen brusit *lillpluttan*. Läkaren skriver ut Cocillana – etyfin, what? Men han uttalade det inte som jag gör, jag kanske säger helt fel men säger “kock-ilana”, han sa “coss-ilana” så jag reagerade inte direkt, tänkte väl att det var en barnvariant av den riktiga hostmedicinen, haha.. När vi kom hem och tittade så såg jag ju att det var precis samma som vi vuxna får utskrivet och vad jag förstått inte barn får ta! Oj, då måste hon va i behov av hostmedicin, men hon får den bara till natten iaf annars lär hon väl sova dygnet runt :-0

Fast läser man på FASS hemsida så står det faktiskt att barn kan ta Cocillana, fast i väldigt små doser.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte vara astma tror du, har precis läst om det eftersom jag blev misstänksamför en av mina tjejer, långvarig hosta och slem var några symtom?

Hjalmar

Anonym sa...

Är nog som du skriver nå virus, läste inte så noga :)

Hjalmar

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos