Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
torsdag 12 augusti 2010

OKEJ MED KOPIOR??

Original från Gangstar

Lindex Shop Online - Joggingbyxa

Kopia från Lindex

Vad tycker ni om att det görs en himla
massa kopior hela tiden??
Är det bra att det kommer ett pris
vänligare alternativ bara?? Dock inte
samma kvalitet och snygga... :-o

10 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Jag tycker att det är trist med kopior..o Lindex är ju extrem på den fronten men samtidigt, i regel så är det ju lika snygga plagg fast betydligt billigare så det är kanske inte så dumt ändå :)

MAMMAFIA sa...

Jag tycker det är ok med kopior. Kan bero på att jag inte har så mycket pengar att jag kan köpa original hela tiden men de gånger jag gör det är det verkligen kul och plaggen känns sååå speciella. De blir som små husdjur i byrålådan som jag klappar på och tittar till, när de inte använts ;)

Lotta sa...

Varför inte? Kopior finns ju snart på allt. Ta bara Converse-skorna...hur många olika varianter av den basketkängan finns det inte? Å alla piratkopior som köps på olika semesterparadis ;) Där kan man snacka skitkvalitet. Lindex däremot håller hög kvalitet för de priser de har tycker jag. Å jag betalar hellre mindre och får flera par byxor än mycket mer för bara ett par. För mig är det en kostnadsfråga...jag har inte pengar att spendera på dyra märkeskläder. Men om jag hade det så skulle jag nog köpa det som var snyggast, de plagg jag tyckte bäst om, helt klart. I det här fallet tyckte jag nog ändå att Lindex-byxorna var finare...

Geshiia sa...

Tycker det är trist med kopior och bara pinsamt att köpa de ihopp om att folk ska tro att det är orginal. ;)

Mia sa...

Helt ok med kopior!
Alla ska ha råd att handla snygga kläder.

Linda sa...

Jag tycker faktiskt att det är bra att Lindex erbjuder kläder som är snygga, sen att de liknar dyra märkeskläder lägger jag inte så mycket vikt vid. Jag har köpt de flesta kläderna till Theo på Lindex, och har alltid varit jättenöjd med deras kläder.
Jag köpte faktskt en typ av kopia på dessa byxor till honom, fast de var svarta med gråa stjärnor istället.

Philippa - mamma till Therese sa...

jag har inte råd att köpa några gangstar eller nova star plagg så jag älskar att kappahl och lindex säljer liknande plagg till mycket mer humana priser. gillar att ica maxi säljer skor som liknar converse extremt mycket också trots att de bara kostar en bråkdel, för jag har inte ekonomi för att spendera närmre 1000 kr på ett par skor

ulliz sa...

Vartför alltid köpa "märkeskläder" när det finns billigare alternativ. Barnen växer ändå så snabbt och sliter ändå så snabbt på sina kläder speciellt i kryp åldern...

Sanna sa...

Kopior är det ju nästan överallt numera, va du än tittar på så är någonting kopia av nåt annat...

Personligen rör det mig inte i ryggen, för ena stunden köper jag äkta vara o nästa gång blir det kopia. Jag köper de ja tycker o snyggast o det som plånbolen tillåter. O har ett par converse, men jag ser ju inte ner på folk som köper kopior för det.

Gangstar byxorna finns ju även dem i Oskars garderob, men frågan är om Gangstar var "först" med dessa stjärnbyxor? Min brorson som är 14 år hade typ exakt identiska då han var liten o då fanns inte ens Gangstar så fråga om vem som kopierar vem....

Anita sa...

Hade precis samma tanke som Ulliz i inlägget här..Det måste finnas både och. Annars har vi snart en icke önskvärd klassindelning på folk. OJ, Hon har gangsterbyxor...hennes föräldrar är rik men titta på Putte..han får bara byxor från Lindex...Nä, den tonen bland barn vill jag inte se eller höra.

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos