Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
torsdag 19 augusti 2010

FÖRSTA DAGEN AVKLARAD

Idag var Amanda´s allra första riktiga
dag hos sin nya dagmamma!!
Vi träffades i parken som vanligt som
vi gjort hela veckan, fast då har jag hämtat
henne efter bara en timme eller två.
Bara passat på att tagit mig en lång
promenad med Alvin och Leeloo under
tiden. Iaf - idag skulle hon vara hela
dagen, alltså 9-15.
~~~~
Inga problem att lämna henne, det har
gått bra varje dag den här veckan, bara
en dag hon inte ville och var lite ledsen.
Hon gav mig en släng puss, hade inte ens
tid att komma och ge mig en kram, haha..
~~~~
Stötte på en annan mamma och hennes lilla
tjej som oxå väntade på att hämta hennes
stora kille hos dagmamman. Amanda och
hennes son leker redan hur bra som helst
tillsammans ;-) Han är lite äldre, fyller 4år
till vintern. Då dom kom ut var Amanda
full med energi och hade tusen saker att
berätta - superspeedad kan man säga!! :-o
När vi skulle gå hem ville hon först inte ens
följa med, hon skulle med dom andra till
parken!! Himla bra betyg till dagmamman
redan första dagen måste jag säga ;-)
~~~~
När vi skulle säga hejdå till alla barnen
och dagmamman så ville den lite äldre
pojken krama Amanda, - men det ville
inte hon... - "det var alldeles för soligt"
HAHAHA... dom är för roliga.. :-D
*sötungar*
~~~~
Lite nyfiken, vad går/gick era barn hos??
Skriv gärna var ni bor oxå så kan jag
sammanställa ett litet resultat!!

bloglovin

12 kommentarer:

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Härligt att det går bra!

Milla sa...

Saga går på dagis och trivs som fisken i vattnet :)

Tove sa...

Härligt att det gick smidigt! :-)
Isak ska börja på dagis, inskolningen startar dagen efter att han fyllt ett.. Men vi överväger redan nu byte till dagmamma, mest för att tiderna på privata dagiset vi har inte riktigt funkar om vi båda måste jobba heltid.. :-/
Vallentuna bor vi i också.. :-)

Amy sa...

Jag bor i Göteborg och mina killar går båda två hos dagmamma!

Anonym sa...

Tindra gick på dagis å nu fritids, oftast trivs hon men de har varit mycke bråk å stök emellanåt, och fröknar som inte hinner med å se allt. Skulle vart kul å prova dagmamma med mindre grupper, men de finns ju så få kvar i Svall.

lindet sa...

Lovina går nu på dagis, skolas in just nu. Vi bor i Jonsered (göteborg/partille)

Linda sa...

Mina barn har gått eller går på dagis... Nu har jag bara en på dagis... Men jag skulle gärna prova på dagmamma, det gick jag själv hos när jag var barn. Är inte helt nöjd med dagiset min son är på nu...

Jenny sa...

MIna barn går på en helt fantastisk förskola. Få barn, mycket personal, härlig utegård... Vi bor i Linköping.

Nina sa...

Båda gick på dagis och trivdes super =) Dock börjar s på skolan nu i höst redan, i en femårsgrupp.
Täby

Anonym sa...

dagis här! är jättenöjd! bor på landet, uanför jönköping :-)

Linda sa...

min barn går på dagis och det har varit toppen tycker jag. Bor i Ludvika

Kram Linda

Emeli- Mamma till Nathalie sa...

Min dotter har börjat hos dagmamma idag. Vi bor i Sala.

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos