Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
tisdag 27 januari 2009

GRÄNSLÖS KÄRLEK

Igår då jag skulle hämta Mandis på dagis...

- brukar alltid hämta henne efter 14.00 alltså efter mellis.. men igår var jag tidig..

När jag kommer in samtidigt som dom dukar för mellis och hon ser mig blir hon först glad
men sen börjar hon knuffas och säger till mig "mamma vänta" och pekar sitt lilla finger mot mig.. hahaha.. Okej, tänkte jag, har inge bråttom så jag tog en stol och satte mig brevid henne.. - icke, där fick inte Mamma sitta, drog med mig ut i omklädningsrummet och sa till mig igen att vänta med pekfingret vevandes framför mig.. :-D Ja, ja din lilla skitunge, jag sitter väl här då. Efter en liten stund kommer hon, - " Så Mamma" ;-)



Vår underbara Sessa Engla Amanda
-----------

En längtan, en lycka, ett barn, ett hopp

en gåva från himmelen jag just har fått.

Två händer, två fötter, ett ansikte så sött

ett efterlängtat litet barn som jag just har fött.

Ett skrik, ett skratt, en kropp så varm

ett vackert litet barn jag håller i min arm.

Ett hjärta, en själ, ett helt nytt liv

ett barn som ska ta världen med flera små kliv.

Ensam, vilsen och lite rädd ibland

i mörkret du famlar efter en hand.

Sogen och glädjen följer dina spår

livserfarenheten är följden du får.

Mamma, barn, två hjärtan, två själar

ett starkare band har inget sett.

Något så stort, en känsla så stark

en kärlek som står på stadig mark.

bloglovin

12 kommentarer:

Marie sa...

Haha, gotjejen sätter mamma på plats redan. Hur ska det här sluta... ;-)

Anonym sa...

Du är poppis tjejen! Kika in hos mig;)

Anonym sa...

vilken fin dikt...
pöss

Vit Gladiolus sa...

Vilken liten goooooding!!
Kraaaaam

Anonym sa...

Naw...va fiiin hon är=)

Kramar

Anonym sa...

Oooo, vilken fin dikt! =)

Anonym sa...

Så underbart fint skrivet :)
Kärlek tille ns barn är gränslös och växer sig större för var dag som går :)

ha det vackrast kram Jessica

Roses & Angels sa...

Hej! MEN tjejen vilken underbar dikt! Kram Christa

Anonym sa...

Vilken underbar dikt och så söt hon är lilla Mandisnär hon badar!

Kram Åsa

Anonym sa...

Så go hon är!!!

Du har en utmaning som väntar på dig inne hos mig Gumman!!

Kramis!

Anonym sa...

En tjej som vet var skåpet skall stå, med andra ord;)

Jättefin dikt du har skrivit!

Anonym sa...

Vilken sötnos!

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos