Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
lördag 17 januari 2009

BLOD?

Idag blev vår ena lilla tjej en stor tjej - Leeloo har fått sitt första löp..!!!

Har ju beställt tikskydd men inte fått d än.. så var tvungen att dra iväg direkt och köpa
oss ett par samt små bindor :-o Så nu springer hon runt med sina små trosor, hihi ;-)

Hon är bara 6månader och har sitt första löp, tidig liten tjej!! Någon fler med chihuahua som haft första löpet tidigt?? Visst brukar dom löpa ca 3veckor?? Känner mig helt utan kunskap när d gäller sånt här.. :-o

Svarta små trosor som knappt syns ;-)

Observera den snygga filten hon ligger på..!!!!

bloglovin

5 kommentarer:

Anonym sa...

vissa hundrar är tidigt :P min förra hunds pappa var lite över 6 månader när han blev pappa ;P dom lät hundarna hålla på efter som dom inte trodde det skulle bli några valpar ;P

Anonym sa...

Det gör ju inte så mycket om hon blodar ner den filten. ;-) hihihi...

Jag har noll koll på hundar och löp.

Anonym sa...

Små hundar blir könsmogna tidigare än stora, men är så klart inte mogna att bli "mamma" ännu.
Runt dag 12 är det mest kritiskt, blir Leeloo "påsatt" är risken 100% att det blir valpar. Men jag skulle råda Dig att hålla henne kopplad och under uppsikt under hela löpperioden, för säkerhets skull.
Vissa tikar blir "sura" under löpet, tänk på att Leeloo kan visa humör mot t ex Mandis pga hormonförändringen.

Anonym sa...

Haha va sött, hon skulle nog drunkna i Cross troller :D

Anonym sa...

Min chihuahua-tik är nu 6 månader och nu kanske det börjar bli dags att beställa ett tikskydd! :-P

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos