Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
tisdag 8 mars 2011

VILKEN BRA IDÉ

I Danmark kommer man från och med den 1:a april kunna sms:a porto istället för att köpa frimärke! Fasiken vad smidigt. Sverige ska oxå kolla på den tjänsten om det är aktuellt för oss med.. lär väl dock ta en himla massa tid då sego Posten ska ordna med sånt. Men införs det så lär jag bli en flitig användare av det iaf - bara skriva på en kod istället för att behöva gå på affären och köpa frimärken man måste slicka på :-o

Kanske ingen bra idé att göra då man skickar stora paket dock - då jäklar blir telefonräkningen hög!! Läs mer på Aftonbladet.

Vad tycker du? Skulle du använda sms tjänsten?

bloglovin

2 kommentarer:

Sandra - mamma till Molly sa...

En riktigt bra idé! Jag skulle definitivt använda mig av den tjänsten och förmodligen skicka fler brev än vad jag gör idag :)

Marie sa...

Posten i Danmark passar ju även på att höja portot i samband med införandet av smsportot och det var inte en liten höjning heller. 8kr är ganska mycket motför 5.50 som dom har idag. :-(
Så om det blir så här i Sverige också så avstår jag hellre och fortsätter med vanliga frimärken. ;-)
Kram

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos