Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
tisdag 1 mars 2011

NATTSKRÄCK? VÄXTVÄRK?

Inatt har Amanda åter igen haft en natt då hon i sömnen ligger och gnäller och smågråter så gott som hela natten. Hon vänder och vrider på sig, sparkar och bökar som om inget är okej! Försöker prata med henne men inget hjälper och hon verkar inte lyssna :-o

Nu börjar jag fundera vad det kan bero på? Nattskräck kan man väl inte ha under en hel natt? Kan det vara växtvärk? Någon som känner igen sig som vill berätta för mig! Tacksam för alla svar ♥

bloglovin

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kan ju vara så att hon drömmer otäcka drömmar? Men växtvärk brukar ju göra att man blir orolig i kroppen. Min ynsta son har haft det några nätter, och då har han fått Alvedon.
Är det så att hon drömmer så gör du nog bäst i att försöka väcka henne, få henne lugn, och kanske får somna i din famn.
Är det växtvärk så är det nog lättast om du väcker barnet i fråga. Flytande Alvedon smakar ju pecka, så jag brukar köpa sådana som smälter i munnen, dessa funkar till alla barn här hemma.

Lotta sa...

Flera av mina barn har haft växtvärk. Det enda som egentligen lindrat dem är när vi masserat vaderna eller satt på långa, varma sockor.

Anonym sa...

Min dotter har växtvärk, brukar börja precis som du säger.... börjar ofta efter en 2 immar sedan hon somnat och kan sitta en stund, hela natten kan bli orolig men för det mesta går det över efter alvedon. Alvedon är det enda som hjälper här.

Sara E sa...

Usch, kan vara växtvärk...det hade jag ofta som liten. Olle har haft det nån gång. Massera vaderna är skönt!

Elin sa...

Sådana nätter brukar Signe oxå ha.. Tror det beror på växtvärk eller mardrömmar.. Brukar stryka henne på benen och då brukar det bli lite bättre. Eller som dom ovan sagt. Alvedon. Sedan händer det ju så mycket för dom små på dagarna och det är ju på nätterna dom bearbetar det och då kan dom bli oroliga.. Kram

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos