Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
fredag 4 mars 2011

BAKA EGNA MACARONS

Tror jag ska våga mig på att baka egna macarons i helgen, frågan är bara vilka smaker!? Har ni några favoriter?

Grundrecept mandelkakor
4 st ekologiska äggvitor
0.5 dl strösocker
150 g skållad och malen sötmandel
4 dl florsocker

Grundrecept smörkräm
100 g mjukt smör
1.5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 st ekologisk äggula
Några droppar valfri hushållsfärg

Hallonmacarons
Röd hushållsfärg
2 msk hallonsylt

Choklad- och hasselnötsmacarons
125 g hasselnötter (istället för mandel)
2 tsk kakao
2 msk nutella
1 msk kakao

Pistagemacarons
150 g pistagemandel
Pistage-essens, efter smak
Grön hushållsfärg

Lakritsmacarons
svart hushållsfärg
1 tsk lakritsgranulat, efter smak
2 tsk Sambuca, efter smak

Violmacarons
Röd och blå hushållsfärg
Violessens, efter smak
~~~~

bloglovin

3 kommentarer:

Dorothea - Ett nästintill trillingliv sa...

det är mumsigt och inte så svårt som man tror :)

Linda sa...

Det lär bli många kakor om du använder 44 stycken äggvitor...

Dorothea - Ett nästintill trillingliv sa...

HAHA men deeee va ju inte meningen! jag menade ju bara att amanda var större ;) hihi.
nja de vette tusan om jag orkar -blir väl bordman från didrikson bara, haha enkelt å så vet man att de e bra ;P vi får la se.

ha en fab fredag raring! kram

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos