Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
onsdag 4 mars 2009

ÄNTLIGEN

Morgonen började si så där... Mandis lite trött och smågnällig.. man får liksom inte gena i morgonrutinerna.. det är soft i soffan med välling och efter det byta blöja och ta på kläder.. om jag har bråttom brukar jag försöka göra allt samtidigt.. men då går d käpp rätt åt helvete...!!! Men men.. ingen gillar väl stressiga mornar så förstår henne...

Iaf... nu äntligen går det kanon bra att lämna på dagis!! Hon springer in på lekgården och kramar fröknarna utan minsta lilla tår, ger mamma en puss och vinkar!!! Fasiken vad skönt d känns då hon är glad då jag lämnar henne!!! ;-)

Hur går det för er då ni lämnar på dagis??

7 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att det gick bra. Min son är nu 32, vad jag minns då så gick det bra att lämna han på dagis. När jag kom på em för att hämta han, hade han gömt sig. Han ville inte alls hem..Ha en fin dag..Kramen..

Anonym sa...

NU går det ovanligt bra att lämna Elin på dagis, TIDIGARE ville hon inte vara där, grät och var ledsen.
Det är SÅ SKÖNT när dagislämningen fungerar.

Anonym sa...

Jag har ju verkligen ett typiskt dagisbarn. Om man nu kan säga så...
Han har nästan aldrig tid till att vinka.
Nu mot slutet har han dock börjat ge mig en kram innan jag ska åka iväg.
Men ända sen start har han vart sån. på morgonen när han vaknar frågar han "bana? dagis?".

Anonym sa...

Visst är det härligt när det går så bra att lämna på dagis!

Tildis springer snabbt in och kramar Fröknarna, ännu har hon aldrig varit ledsen. Men vi räknar med att det kan komma. Janu när hon närmare sig 1,5 år och får ett annat medvetenade.

Kul med ditt nya jobb!

Nu har Mammagalans egen hemsida kommit igång, du hittar den under http://mammagalan.se/wp

Hoppas att vi får se även dig där!

Kramis!!

Anonym sa...

det går alltid jättebra för oss att lämna albin. han blir så glad då vi kommer till dagis, springer iväg på en gång har ej tid att säga hejdå, och då vi ska hämta honom vill han inte följa med hem..

Anonym sa...

Sara har aldrig varit några probelm vid dagis lämning, men Nolle däremot. Han vill gärna inte alls klippa naevlstängen-... Till sin Pappa. Är han som lämnar på dagis. Sen tog ju TRE dagars inskolningen närmare 2,5 vecka för Noel. Men sen, när lämning är avklarad så är han tydligen i toppform tills dess han blir hämtad :-D

Anonym sa...

Hej!

Tänkte bara berätta att jag just nu har en tävling på min blogg där man kan vinna en sån där fin barbapappa som Eira har i sitt rum på väggen :)

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos