Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
måndag 22 september 2008

JAHA...

Har haft ont och klåda på ryggen i ett par dagar.. inte tänkt så mycket på d, men idag frågade jag sköterskan på jobbet om hon kunde titta om jag hade nån eksem eller nåt, kanske kunde få någon kortisonsalva av henne eller nåt.. - Gissa om jag blev förvånad då hon sa, "men lilla gumman, det är blåsor du har, det är bältros" VAA?? Har inte ens tänkt den tanken... och jag jobbar som?? Hahaha... Men har ju inte kunnat titta mig själv på ryggen, får ha d som ursäkt.. :-o

Fick iaf tid hos min läkare direkt efter jobbet, hämtade Mandis redan vid 12.45 på dagis, dom fick väcka henne, usch elaka Mamma :-( Sen speeda till vårdcentralen..

Jovisst hade läkaren och sköterskan på jobbet rätt, bätros it is..!!! Hur har jag blivit smittat då? Ingen aning, ingen på jobbet som har vad jag vet och ingen på dagis heller.. Hmm...
Mysterium.. fått antibiotika kur, ta 5 tabletter om dagen, var 4 timme.. :-o Plus att jag måste tänka på att det SMITTAR!! Fan, nu lär väl Mandis få vattkoppor...

7 kommentarer:

Anonym sa...

jaha...typiskt..stackare..
hoppas vi inte blev smittat i lördags :-O
Är du hemma o sjuk från jobbet nu då nåra dagar?
kram

Preffen sa...

Men du råkar då ut för allting å.
Jag tycker så synd om dig...
Du får krya på dig.

Å du, jag fatta precis då du förklara, kunde inte vart tydligare.
Så nu blir det ragga av :-)
Inte för att jag har så många läsare direkt men det kan ju bli!

kramiz

Jennie sa...

Hej hej! Allt bra med mig förutom att jag just nu är förkyld. Ja, det var länge sen jag såg dig. Skoj att höra av dig. Hoppas allt är bra!

Anonym sa...

Här har vattkoppor härjat länge, peppar peppar har vi klarat oss än. Jasså beltros blir som klåda o blåsor...det visste jag inte. Kan ju vara bra att veta. Hoppas ni mår bra i övrigt. Kramis

Anonym sa...

Du, lilla gumman, tanten på avd D, kommer ej i håg rumsnumret, har ju bältros, nästan inget vet om det, hon går runt på alla avdelningarna o tjoar titt som tätt. Jag försökte sprida den infon mina sista dagar på jobbet. Tragiskt att ssk inte informerar alla om att det finns på huset.... Krya på dej

Anonym sa...

Hoppas du kommer lindrigt undan, min mormor har just haft bältros (har kvar men det börjar försvinna) och hon var så himla dålig att jag trodde vi skulle få köra in henne. Hon fick sån hemsk huvudvärk.

Ser fram emot din webshop, jag hade ju helt missat vad du skulle ha i den men läste i en annan blogg (Robins garderob??) att det är barnkläder. Kul.

Anonym sa...

Hihihi jag har oxå haft bältros... Inte så kul alls. Stackars liten...
Kramen!

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos