Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
måndag 18 juli 2011

RECEPT: KANELBULLAR

Många som även ville ha receptet på kanelbullarna som jag gjorde. Det är min mammas goda recept Ler

Ingredienser:

1liter mjölk

2pkt jäst

4dl strösocker

2hekto margarin

1tsk kardemumma

ca 1påse vetemjöl

Gör så här: Smält margarin, tillsätt mjölken. Smula i jästen + lite salt, sen socker, kardemumma, mjöl. – Låt jäsa i 30min.

1½hekto margarin (smält)

2msk kanel

4msk strösocker

Blanda samman dessa ingredienser och bred på den utkavlade degen.

Antingen rullar man ihop degen och skär ca 1cm tjocka bitar och lägger på bakplåtspapper/formar eller så viker man degen på mitten och skär långa bitar som du sedan kringlar ihop till bullar. Blir lite finare helt klart Ler

Pensla dom färdiga bullarna med ägg och sen på med pärlsocker, in i ugnen ca 5-10min, 250grader. Av det här receptet blir det ca 100st kanelbullar.

0 kommentarer:

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos