Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
tisdag 12 juli 2011

BULLFITTA?

ATT00111

I helgen hade vi storbak här hemma, söndagen bjöd på mulet väder så då tyckte jag och barnen det passade ypperligt med att baka istället. Först gjorde vi hemmagjord glass. Fyllde plastglas med topping i form av strössel, godis m.m. sen tömde vi i glassen och i med en pinne – in i frysen och sen vips klara! Enkla att göra och roliga, vill ni ha receptet?

 

Sen då vi väntade på att glassen skulle frysa så bakade vi bullar, det blev över 100st *puh* Tog sin lilla tid! Men Amanda hjälpte till att baka och sen med att pensla och lägga på pärlsocker. Teamwork! Härligt att ha frysen full med bullar som man kan bjuda på, bullfitta någon? Ehm.. jag menar bullfika Blinkar Solsidan humor, hehe..

2 kommentarer:

Milla sa...

Hahahaha!
Jag vill gärna ha glassreceptet :)

Josephine- Mamma till Elika & Nick sa...

Klart man vill ha receptet, så gott med bullar *mums* Dom ser supergoda ut!!

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos