Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
onsdag 20 juli 2011

PACKA PAPPAS KAPPSÄCK

Idag blir det en inomhus dag trots otroligt fint väder idag oxå.. Ledsen För jag måste packa, packa och packa! Har skjutit på det så får ta allt idag istället, vilket pucko man är! Sen vill jag ju alltid städa oxå innan man åker nånstans så det ska jag med hinna. Efter det eller innan måste jag dra med barnen och åka och storhandla mat inför vår resa till landet. Skönt att slippa stanna på vägen, vi vill helst åka hela sträckan utan att stanna. Vi brukar ha rätt snälla barn som orkar hela vägen Ler Framförallt nu då vi har ny bil där båda kan se på film, hehe..

Angående packningen, jag packar till HELA familjen, dvs barnen, mig och Älskling. Han packar alltså inget själv, det gör jag! Jag tror jag alltid har gjort det, kan inte komma ihåg då han gjorde sin egen packning.. Det mest fascinerande är ju att jag alltid vet vad han vill ha med sig! Det äe helt och hållet mitt eget fel som börjat med de, skämt bort honom under alla dessa år.

Hur ser det ut hemma hos er då ni ska resa bort? Vem gör packningen, uppdelat eller kanske mannen i huset som sköter det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Packar mitt och sonens. Mannen packar sin egna packning plus gemensam sportutrustning. Jag ser till att det finns fika och leksaker i bilen, mannen fixar soppa och kollar olja, vatten och sånt

ganska könsstereotypt :)

Dorothea - Ett nästintill trillingliv sa...

JAG packar, eller nja.. jeppe packar väl kanske sina saker då, men allt annat sköter jag, alla barnens + det allmänna som sängkläder/handdukar sov ;)

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos