Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
fredag 15 april 2011

ÄCKLIGA & VIDRIGA

För några veckor sen hånade jag min Syster då hela hennes familj åkte på löss. Jag är livrädd för löss, tycker det är sjukt äckligt och obehaglligt. Har aldrig sett löss men ändå så känner jag så ;-) Då Syster berättade om det så sprayade vi oss med prevent trots att vi bor flera mil ifrån varandra, man vet ju aldrig. Syster och hennes två döttrar fick alla löss och kämpade med att få bort dom, läs om det här.

Ja, och som ni nu förstår så har även vi åkt dit. Igår klagade Amanda flera gånger att det kliade i hennes huvud, kikade flera gånger och såg inget. Syster hade sagt att löss kunde man se! :-o Men då vi går och lägger oss och Amanda klagar en himla massa så tog vi fram en stark lampa och kollade i hennes huvud - sår överallt!! Stackarn har kliat sönder sig överallt i huvudet.. Men vi såg inga löss eller gnetter hur mycket vi än tittade. Som tur var så fick jag buzza Linicin för ett tag sen så jag hade alla produkter hemma och var förberedd! Hämtade luskammen och kammade i hennes hår - och DÅ såg vi dom!! Fy tusan vad äckliga små kryp! Amanda kommer att ha mardrömmar hela natten stackaren, hon tyckte det var himla otäckt med små kusar i håret som bet henne. Inte lär det bli bättre heller av att jag och Älskling blir smått hypertokiga och skraja dessutom.

Slutade med att vi fick slita upp Amanda - i med Linicin Solution i både mitt och Amanda´s hår, lät det verka 15min och sen sköljde ut. Luskammade oss medan Älskling bäddade rent och kastade typ allt i tvätten. Han hann dessutom med att raka av sig allt hår - han är nog om möjligt ännu mera rädd för löss än vad jag är, hahahaha... :-D

Så nu återstår det att se om jag har löss och Alvin, hoppas jag lyckades ta dom jäklarna redan igår då jag gjorde en behandling! Fast jag erkänner - det kliar ÖVERALLT på mig hela tiden.

bloglovin

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå fy faan (ursökta) så vidreigt, jag är helt hysteriskt när det gäller löss, värsta ångesten... nu har jag som tur aldrig varit drabbad och vad jag förstår på Dig överlever man ;-) jag gör nog som Din man, rakar av mig & Elin håret. Nu kliar det och jag känner mig lusig. Tycker rysligt synd om Er. *kram* Åsa

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Fy för löss, jag hade de när jag gick i fyran... även mina syskon fick de... =(
Äckliga och allt jobb man måste lägga ner på att få bort dem.
Sedan kliar de ju överallt bara man tänker på de!
Hoppas ni snart är kvitt dem!

Cissi sa...

Kliar på hela mej bara jag läser om det! Är också sådär på gränsen till löjligt rädd för löss.. Vet att jag skulle kunna få panik och klippa håret i panik eller något sådant om dottern, eller någon i familjen fått löss.. ;)

Milliez sa...

Usch vad hemskt!
Känner hur det börjar klia över hela mig.. :)

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos