Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
tisdag 22 februari 2011

VI HAR FLYTTAT IN

Dessa grönväxter/blommor fick följa med hem igår från
shoppingen i Farsta.
Just fredsliljan är toppen att ha i hemmet då den
är super för just luftfuktighet. Har ni torrt hemma
så rekomenderar jag att köpa hem lite fredsliljor :-)
Sen den vita orkidén - den är bara för syn skull,
jag bara älskar dom, så himla vackra!!
~~~~
Funderar på att köpa fler fredsliljor till barnens rum,
byta ut dom trista som står där nu.. I sovrummet har
vi inga fönsterbrädor men det har jag satt mannen
på att bygga i veckan - nu jäklar ska det bli grönt i
hela hemmet :-) Jag ska tammetusan få gröna fingrar!!
~~~~
I sovrummet kan jag tänka mig såna här eller varför
inte dessa?? Murgröna ska oxå finnas i flera rum för
det är oxå en av mina favoritväxter. Det dekorera vi
alla bord med på vår bröllopsfest. :-)
~~~~
Har du mycket grönväxter/blommor hemma??
Vilka i så fall?

bloglovin

4 kommentarer:

Carita sa...

Jag har en stor svärmorstunga i köksfönstret :) Ända "bra" fönsterbrädan jag har.. Skulle vilja ha fler växter!

Linda sa...

När orkidéen blommat klart, så kasta INTE bort den, har du tålamod och ger den vatten regelbundet så brukar de blomma om. När alla blommor trillat av så ska du inte klippa av den tomma blomstängeln, vänta tills den blir gulbrun, vissen och torr.

Fredskalla har vi också hemma, de trivs allra bäst med att få mycket vatten. Våran var snyggast när vi hade själva blomman i en kruka och sen en ytterkruka till, och så vattna i själva ytterkrukan.

Nikita sa...

ja har nog mkt växter hemma, mest murgröna på båge och massor av hjärtan på tråd, en plättar i luften och pelargoner :)

zasata sa...

Undra om inte vi har med dom.. Sambon som sköter det där, men han pratade om något som var bra för luften..

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos