Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
måndag 21 februari 2011

VARNINGSLÄGE

I helgen var vi och införskaffade oss en luftfuktare!
Vi har misstänkt en längre tid att vi har väldigt dålig
luftfuktighet hemma, så tillslut tog vi tjuren vid hornen
och tog hem en mätare som kontrollerade vår luftfuktighet.
Visst hade vi rätt - i nästan alla rum låg vi på ca 20-25%.
~~~~
"•En relativ luftfuktighet på 40% - 50% upplever de flesta som trevligast.
•En relativ luftfuktighet högre än 50% ökar tillväxt av otrevliga mikroorganismer.
•En relativ luftfuktighet lägre än 30% ger torr hy, irriterade slemhinnor, spruckna läppar, näsblod, törst m.m." Läs mer här.
~~~~
Så det var bara att dra iväg och köpa en luftfuktare! Direkt vi
kopplade i den så var den på varning läget..
Men andningen och luften kändes genast bättre efter bara
någon timme. Det roliga var att då jag dammsög TVrummet
så gick det ner till varningsläget - dvs det är inte bra att
dammsuga för ofta, hahaha...
~~~~
Ska dessutom skaffa oss en himla massa gröna växter,
jobbigt att jag är så sjukt dålig att sköta om dom bara.. :-o
bloglovin

3 kommentarer:

Linda sa...

Jag är också ruskigt dålig på det här med växter, men jag kan tipsa om att de flesta blommor som har stora gröna blad är väldigt, väldigt lättskötta... En annan blomma som ofta är väldigt lättskött är faktiskt orkidéer, de vill oftast ha vatten 1 gång varannan vecka (passar en som ofta glömmer bort att vattna). Annars är palmträdsliknande växter bra, de tål mycket =).

Anonym sa...

Såg att tom IKEA har en luftrenare på varuhusen nu. Eller kanske var det fuktare. Hur som haver så är det ju iallafall bevis för att inomhus luften är den bästa

Emma sa...

Hur misstänkte ni att ni hade det?

Jag har torr hy, torra läppar och är ofta törstig. Men resterande familj verkar inte vara påverkade. Var det tydliga tecken på att ni hade det eller tänkte ni bara tanken att det kanske var så?

Kram Emma

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos