Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
torsdag 12 januari 2012

STANNA I SÄNGEN?

Det absolut värsta jag vet är att vakna till att höra hur det regnar och man vet att man MÅSTE ut med barnen och sen promenad med hunden. Visst det kan låta mysigt med regn, men det är då man lägger sig och vet att man kan ligga där i varma sängen och bara lyssna till regnet. Idag var helt klart en sån morgon då jag verkligen inte ville stiga upp, inte barnen heller vilket inte gjorde det lättare.

Det som är tur är att jag har en hund som inte heller gillar regn så hon gör sina behov rätt fort så hon får vända hemåt igen och komma in i värmen och till sina valpar. Nu dags för en stor kopp te och ett glas Noka, japp börjat på diet igen, byter ut vissa måltider. Har svårt att byta ut middagen, känns så himla fel att säga till barnen ät upp maten och sen äter jag själv ingenting!! Barn ska inte veta vad bantning är så byter ut måltiderna dom inte ser och det verkar fungera bra. Minus fem kg hittills och det på mindre än en vecka! Skrattar Noka is the shit!!!

4 kommentarer:

Mamma & Trollets Blogg... sa...

Tack vare dig så hittade jag NOKA och det började jag med i måndags...
Kram

LILITH - Mamma med Borderline sa...

Ja usch det är samma här. Har bara ca 200 meter, om ens det, till Leos dagis, men usch vad man drar sig för att gå ut ens den lilla biten.

MADELEINE sa...

Mamma & trollets blogg - åååh, vad roligt att höra. Hoppas att det går bra och att du gillar Noka lika mycket som jag. Hör gärna av dig och berätta hur det går :-D

Josephine- Mamma till Elika & Nick sa...

jasså har du börjat med NOKA ;-) vad kul att det går bra!! Kanske att man ska börja själv oxå.

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos