Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
måndag 23 januari 2012

LÖSS VAR DET HÄR!

Ja – fans jäkla skit löss, nu har Amanda åkt dit igen! Vem FAN slarvar och smittar hela tiden? GAH! Har under en längre tid kliat i huvudet för Amanda och jag har kammat och kikat men inte sett nåt, fick även tid hos läkare som tittade och han skrev ut ett speciellt schampoo och en salva som skulle lindra mot klådan. Vi har dessutom varit till frisören för ett tag sen och INGEN av dom har upptäckt lössen! Helt sjukt!!! Iaf, kände för ett tag sen att det även kliade för mig, som sjutton. Bad min svägerska kolla men hon hittade inga löss, i samma veva behandlade jag Amanda med Linicin för jag tyckte mig se nåt, men osäker. Då det inte hjälpte Amanda så fortsatte jag med läkarens mediciner, men efter flera veckors behandling av det och det inte hjälpte så fick jag nog och gick åter igen tillbaka till första tanken – löss. Jag behandlade även mig själv med Amanda´s schampoo och jag bytte ut våra hårsvårdsprodukter ifall det var något sånt som var fel.

Iaf – igår på fm så fick jag nog och satte mig för att finkamma varje millimeter av Amanda´s hår, hade fått nog av att se henne klia så mycket och efter ett låååång letande så hittade jag tillslut en stor äcklig lus! Efter det såg jag massvis, man måste liksom hitta en för att sen veta vad man tittar efter. Bläää! Fy fan vad äckliga dom är, var bara att kasta mig på telefonen och be Älskling dra på apoteket och köpa hem massa lössmedel. Efter att ha hittat på henne förstod jag att även jag hade fått det den här gången, det har ju kliat som fan länge på mig med. Älskling kammade och kikade länge innan han faktiskt hittade en på mig med. Jag fattar inte, då man var liten hörde man talas om löss men man blev aldrig drabbad. Nu har flera i min omgivning åkt på det flera gånger och Amanda har haft det TRE gånger nu! WTF?!?

Kände mig skeptiskt till Linicin och ville testa något annat, kosta vad kosta ville, nu skulle dom dödens dö och aldrig mer komma tillbaka. Älskling köpte det dyraste lössmedlet han kunde hitta som faktiskt både dödade lössen och äggen och man behöver ingen efterbehandling – Antilice! I åtta timmar ska man ha deras behandling i håret och det hade vi, blev en sen nattning för Amanda då hon fick hålla sig uppe så jag kunde kamma henne efteråt dessutom.

För att säkra upp så bytte vi sängkläder i alla sängarna, slängde alla kläder som vi haft på oss den senaste dagarna i tvätten och bytte ut alla handdukarna. Jag kokade även våra hårborstar samt snoddar och dom ligger nu i en plastpåse och får ligga där i 36h – inga risker här inte!

Jag hoppas vi inte lyckats smitta alltför många men smittat har vi, inte bara jag och Amanda som åkt dit utan även Älskling. Pratade med Syster Yster och hon hade även fått samt hennes äldsta dotter… Ringde dagmamman och bad henne göra ett massutskick till alla föräldrar och be dom luskamma sina barn – nu vill jag ha ett stopp på det här. Om ingen av barnen hos Amanda & Alvin´s dagmamma blivit smittade blir jag mycket förvånad!

Jag hoppas alla föräldrar är ärliga och faktiskt berättar om ens barn haft löss, annars blir man ju aldrig av med dom. Borde fanimej vara lag på det!!

4 kommentarer:

Josephine- Mamma till Elika & Nick sa...

Usch.. Hoppas verkligen att ni nu har blivit av med lössen, vi har klarat osss här från det än så länge peppar,peppar!! Kram

emma sa...

Hejsan!
Var gärna med och tävla om ett smyckespaket på min blogg! Det enda du behöver göra är att kommentera inlägget att du är med :)
Direktlänk till tävlingen: http://emzaans.blogg.se/2012/january/tavling-vinn-ett-smyckespaket.html

Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias sa...

vi hade en tjej i min klass som aldrig behandlade sig och smittade nästan alla. Tillslut gick lärarna igenom håret på alla elever och dom som hade löss fick inte komma tillbaka till skolan förrän de var behandlade.

maria sa...

Usch vad trist att folk inte kan behandla sina barn ordentligt så andra blir lidande hela tiden.
ett tipås är med att dra en roller i soffan så gjorde jag när jag hade det för 8 år sedan och då fann vi flera i soffan med.
Man kan även lägga in hårborstar i frysen, det dör dom av med under natten.
hoppas det är sista gången nu!

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos