Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
måndag 23 januari 2012

MYCKET MISSNÖJD

didriksons_inte

Jag skulle aldrig ha bytt från Molo till Didriksons, min magkänsla hade rätt och många av er varnade mig för. Men jag har alltid haft Molo´s overaller till Amanda och tyckte jag kunde prova ett nytt märke. Dumt val!

Köpte Amanda´s Didriksons overall på Babyshop, även båda barnens handskar – overallen har gått sönder på flera ställen i sömmarna. Flärparna som ska sitta under skorna är helt trasiga och dessutom ansamlas massor av snö där eftersom bandet är gjort av tyg och ej gummi som Molo har och även Minymo´s. Sen för att inte glömma – handskarna har oxå gått sönder i sömmarna. Har aldrig varit med om något värre! Så första gången med Didriksons och definitivt sista gången utan tvekan! Ledsen att jag inte lyssnade på er som varnade mig….

10 kommentarer:

Linda sa...

oj! tur jag inte investerade så dyr overall till barnen. jag gillar stadiums egna märke everest, billigt och bra kvalité. men en molo säger jag inte nej tack till. blir bara så snål då de växer ur det så fort...

Agnieszka-2barnsmorsan sa...

Detta är andra vintern barnen har didriksson (alltså samma overaller som förra då dem var stora) och våra är inte trasiga någonstans alls. Möjligtvis att banden underskon är lite slitna.Inte heller novas vantar har gått sönder, så det låter snarare som om du råkat ut för något måndagsexemplar:(

Elin Meijer sa...

Om du vill testa nått annat, så kan jag varmt rekommendera Gneis (finns endast på Gneis.se men tyvärr är det urplockat med storlekar). Kan även rekommendera Isbjörn. Har använt båda märkena på mina barn och är nöjd med båda. Tycker att Isbjörn är strået vassare, men oxå betydligt dyrare. Gneis är ganska billigt med tanke på vad du får, jag upplever oxå den som varmare. Dock så är knäna mer ruggad på Sverres Gneis än på Isbjörn, men då är den också använd innan snön kom samt mer använd än Isbjörn. Kan rekommendera Reimas handskar.

Sanna sa...

Men varför reklamerar du inte? Jag har haft Didrikson ett par ggr, använder mig mest av Pop o Reima, Isbjörn iof, men dem ggr jag haft Didrikson så har jag alltid vart nöjd. Å iom det jag jobbar med så är jag ganska kräsen på ytterkläder. Kan det inte vara ett måndags exemplar må tro? Tycker iaf att du hör av dig till butik, annars kan dem ju aldrig bättra sig om detta är ett återkommande problem. Lycka till!! Å trist att den inte höll måttet;)

Anna sa...

Jag har också alltid haft didrikson och varit hur nöjd som helst.Overallerna har varit fina och sett nästan ny ut efter en hel vinter med lek..Låter jättekonstigt..Reklamera den..

AnnapåGrönkulla sa...

Ja, jag var också missnöjd över barnens kläder från Didrikson som vi hade förra året. Det tog inte lång stund så var byxorna trasiga på knäet :( Men nu har vi Gneis som jag varmt kan rekommendera, slitstarka, varma och snygga. Dessutom lite roligt att det är ett företag i Luleå som gör dom :)

Elin sa...

Signe är inne på andra vintern med samma Didriksson overall och vi har inte haft några problem alls. Är super nöjd faktiskt. Trist för dig dock.

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Oj verkar som du haft otur =(

JAg har en overall till Theo och den ser ut som ny... använd under denna vinter.
Ser barn på jobbet som har didrikson och deras är också jätte fina, hela .. Även vantar, mössor...Du borde kunna reklamera.

Annelita sa...

Då är vi två som råkat ut för att sömmarna gett vika. Köpte Didriksons Jesse Kids set till dottern och igår satt jag och sydde ihop sömmar på både jacka och byxa. Har idag mailat Smilebutiken.se där jag köpte kläderna, ska bli spännande att se vad de säger.
När det inte ens handlar om slitage, utan kläderna själva ger vika då är det inte kul att betala över tusenlappen. :/

Jeanette sa...

Vi har köpt en Molo nu men jag tycker den är lång i benen och kort i kroppen (från stl 104 och uppåt). Så tycker Didriksons är bättre i passformen om man inte har långa ben som barn. PoP har dock bra passform också.

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos