Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
tisdag 15 juni 2010

HUR LÄNGE OKEJ ATT AMMA??

Det är extremt jobbigt i början med amningen men
jag tycker att det är värt allt slit och tårar,
- för tar man sig igenom de första veckorna så blir
amningen något helt magiskt sen!! Jag älskar att
amma - älskar närheten och myset det ger tillsammans
med sitt barn. Amanda ammade jag i över ett år, tror
hon var ca 15mån då jag slutade helt. - Nej, jag
ammade inte helt och bara så länge, - hon fick
bröstet oftast bara till kvällen eller som tröst.
Inte heller varje dag.. utan ibland bara, men min mjölk
räckte länge ändå.
~~~~
Hur det blir med Alvin det vet jag inte.. Än så länge
ammar jag väldigt mycket, flera gånger dagligen.
Han äter oxå gröt, mat pureér och lite välling,
så han får i sig det han ska!!
Vill han ha bröstet ibland så får han det, tills
mjölken tar slut helt enkelt - fast inte längre än
Amanda.. då börjar han bli för stor, enligt mig iaf.
Tycker det känns lite osmakligt då barnen blir
så stora att dom själva kan ta fram bröstet
och dessutom kanske kan be om det.. :-o

Bild lånad från Mama

bloglovin

5 kommentarer:

Karl Jansson sa...

Passa på och var med på vår nya bloggtävling där du har chansen att vinna ett valfritt smycke från Smycken4u.com -----> http://karlekenssprak.se/.

Nina sa...

Jag ammade båda barnen ett år, delvis bara på slutet förstås...
Skulle själv aldrig vilja amma ett större barn än så ; )

Anonym sa...

Jag tycker man ammar så länge det funkar för både barn o mamma! :-)
Även en 15 månaders kan ju dra i träjan på en för att visa att den vill ha tutte! :-) INget fel i de tycker jag!

Själv ammade jag Lova tills hon var nästan 18 månader och Hedvig tills hon var 8 månader. Malte helammas än, han är ju bara 4 månader.

Anonym sa...

Jag tycker man ammar så länge det funkar för både barn o mamma! :-)
Även en 15 månaders kan ju dra i träjan på en för att visa att den vill ha tutte! :-) INget fel i de tycker jag!

Själv ammade jag Lova tills hon var nästan 18 månader och Hedvig tills hon var 8 månader. Malte helammas än, han är ju bara 4 månader.

Mia sa...

Jag ammade Leo i bara 4-mån. DÅ var jag tok-less på allt läckage.
Nu är ju Max fyra mån och jag ammar enbart.
Jag är lite less på läckage nu också, men det går bättre.
Första tre veckorna med Max var pest och pina. Men som du säger, kommer man förbi den gränsen så är det guld värt sen. Men jag tror inte jag kommer amma så länge som ett år.

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos