Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
fredag 6 maj 2011

STATUS LEELOO


Efter förfrågan om hur Leeloo mår just nu så tänkte jag uppdatera lite snabbt om det! Fick ju skäll då jag skrev så mycket om henne av någon läsare så därför har jag inte skrivit nåt.. :-o


Leeloo mår bättre, hon piggnar på sig mer och mer för varje dag. Dock så är läget fortfarande väldigt kritiskt - det kommer det att vara i ca 2veckor innan tarmen har läkt och vi vet om hon klarar sig. ´


Vi matar henne en gång i timmen med endast flytande föda, en tesked mat varje gång. Det är alltså ett heltidsjobb att ta hand om henne just nu :-o Sen ska det medicineras med smärtstillande och antibiotika på det. Hon har tratt på sig för att hon inte får slicka i såret så det infekteras eller att hon drar upp stygnen - ÅTTA stycken blev det :-( Hela hennes lilla mage var dom tvungen att skära upp!


Sen måste vi hålla koll så att hon endast ligger och vilar och inte springer runt och nosar efter mat - minsta lilla hård matbit kan göra så att hennes tarm spricker och då är det akut fara för hennes liv. Även om jag städar maniskt just nu så en hunds luktsinne är inte att leka med, hon nosar upp det jag har missat! Hon får dessutom inte motioneras eller leka, utan endast vila. Så det är att sitta med henne hela tiden. Inte det lättaste då man har två småbarn dessutom... Bara att kämpa på! Tror min lilla vovve är en fighter så hon kommer att fixa det här :-)


bloglovin

5 kommentarer:

Maria sa...

Jag tycker du ska skriva om det DU vill i din blogg, och skita i vad nån arg läsare tycker... Ett husdjur är ens familjemedlem, och de har man rätt att vara oroliga eller sörja för. Kram på dig kusinen!! /Maria

Anonym sa...

Eftersom jag deltar i dina tävlingar, så vill jag tala om att jag nu har en tävling på min *privata* sida.

Vinsten är bloggsvar till bloggen.

http://lindalovelie.blogg.se

kram

Anonym sa...

Förstår faktiskt inte vad någon bloggläsare har för rätt att kritisera innehållet i någons blogg, den är ju Din.
Skönt lilla vofsan mår om inte bäst så i alla fall hyfsat.
Jag förstår det är ett heltidsjobb att både se efter att vovvan inte äter något olämpligt samt att förhindra en olycka pga små barn som vill leka med sin hund.
*krya på kramar till Leeloo*
Jag hoppas Du/Ni får en skön avslutning på fredagen *kram* Åsa

Martina sa...

Oj, vad svårt att få en hund att "bara ligga still och vila" är det inte? Hur gör man med rastningen då?

Nina sa...

usch ja hoppas hon mår bättre nu ?

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos