Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
onsdag 27 oktober 2010

OKEJ MED STÄDHJÄLP?

Vi har bestämt oss - vi ska testa i en månad att
ha städhjälp. Ca 2ggr i månaden kommer en
städerska som grovstädar varje gång så man får
det riktigt rent. Den tiden det tar att göra det
lägger jag hellre på familjen. Jag hoppas att det
kommer att vara värt det och att det blir mindre
städning hemma. Visst att plocka kommer man ju
aldrig ifrån men just allt annat - det tar ju faktiskt
sin tid det oxå. Sånt man inte riktigt kan göra då
barnen är omkring en och hänger i benen.. :-o
~~~~
Vad säger ni om att ha städhjälp? Är det att vara lat,
eller ligger det i tiden nu att det är ok??

bloglovin

10 kommentarer:

Beatrice, mamma till skrutten Robin sa...

Jag tycker absolut att det är OK, om man känner att man inte har tid. Nu har ju vi "bara" 1 barn så än så länge hinner iallafall 1 av oss städa och den andra underhålla sonen :)

Petra - Mamma till Kevin och Nathalie sa...

Har man dom pengarna så ska man absolut ha städhjälp tycker jag! Presic som du skriver man vill hellre lägga ner tiden på familjen :)

Katarina, Neo & Liam sa...

Vi disskuterade det där igår här hemma faktiskt. Sambon är på det men jag är nog lite mer snål :P
Skriv gärna sedan hur du upplevde det/nöjd osv..

Sofia sa...

Absolut okej! Se det som en investering i familjen, att få mer tid tillsammans.

Anonym sa...

Det är HELT OKEJ! JAg har ju haft städhjälp när mannen varit på jobbresa! Det är skönt att slippa tänka på det och du har mer tid åt annat.

Tyckte dock att det var jobbigt att ha folk springandes här hemma, men det var ju bara för ett tag...

Riktigt nöjd var jag iaf!

Anonym sa...

Ja, det är väl helt okej om man inte har tid själv att städa. :-) Vad ingår i en sån grovstädning då? Är det mer skura köksskåp o sånt eller moppa golven eller?

Mia sa...

Har man råd så finns väl inte så mycket att tveka på. :-)
JAg skulle mer än gärna ha hjälp med städandet. Säger hon som jobbar på städ själv. hahahaha....
Än mindre lust att fortsätta på hemmaplan efter en dag på jobbet. :-P

Eva - Kakkakaffe.com sa...

Vi har också diskuterat städhjälp och inför jul skall vi iaf utnyttja det. Jag har varken ork, tid och lust att göra riktiga storstädningar och skulle bli enormt glad åt just den avlastningen, eftersom det är det som stressar mig mest hemma! Hellre betalar jag för städhjälp än har ungarna på dagis liksom ;)

Sara E sa...

Helt klart OKEJ, jag har oxå funderat starkt på det. Men inte kommit till skott. Tid med barnen är guld värd, om några år är det bara kompisar som gäller...då kan jag städa då istället =)
Jag tycker ni gör helt rätt och hoppas ni blir nöjda!!!

Petra sa...

NEJ du är inte lat,har man barn så hinner man inte med grovstädning och vill man hålla rent o ha fräscht så är det helt ok,jag funderar starkt på att skaffa det oxå för det tar sån jäkla tid att städa o göra rent hela tiden särskildt med en som kläner som en apa på en:)plocka undan kommer man aldrig ifrån som du säger men huvudsaken är att det är rent kram

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos