Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
måndag 11 oktober 2010

MUPPSAN TIPSAR OM NOKA:

•Prova att ställa den färdiga drycken i frysen 3–5 min

•Prova dig fram till den konsistens som passar dig bäst genom att öka/minska på mjölken och/eller tillsätta upp till 1 dl vatten

•Använd stavmixer för ännu fylligare konsistens

•Använd elvisp en mycket luftig konsistens, volymen ökar till ca 4,5–5 dl.

•Ge chokladen en kraftigare och mer spännande smak med frystorkat kaffe, kakao, kanel eller kardemumma.

•Tillsätt färska och osockrade bär till jordgubb- och vaniljsmakerna

•Mixa fram din favoritsmak, prova 2 skopor vanilj och 1 skopa jordgubb, eller choklad, eller tvärtom eller omvänt

•Gör NOKA glasspinnar eller sorbet
~~
Någon med fler tips??
~~~~
~~~~
Mitt duktiga gäng ;-)

bloglovin

4 kommentarer:

tildan sa...

fixar inte att länka idag men har skrivit i min blogg... hoppas det är ok!

Elin *paraflaxen* sa...

Har skrivit lite tips i min blogg. Dock iddes jag inte spalta upp det idag :-)

Nina sa...

Ditt tips med stavmixer är något jag också kan rekommendera. Tycker att det blir riktigt fylligt och känns som att det blir mer matigt.

Ha det gott och kämpa på!

SoffiZ-Oliwers mamma sa...

Får jag inte vara med längre? Jag är inte med på listan....?

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos