Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
onsdag 17 december 2008

JULEN 2008


Många som frågat vad vi ska göra i jul så jag skriver ett inlägg istället om det ;-)

På lördag åker vi norröver, närmare bestämt Fränsta, 7mil väster om Sundsvall..!!
Min lilla by som jag växt upp i och bott i 20år.. :-o
Min älskade Mamma bor ju kvar där så vi ska åka hem till henne och fira jul, tillsammans med alla mina andra syskon och deras familjer..!!

Min Älsklings pappa bor oxå i Fränsta så vi kommer kunna fira tillsammans med dom oxå..!!!

Men sen då julen är över så åker vi fortare än kvickt till stugan i Hassela..!!! Jag är ledsen men jag får lite panik av att vara där hemma i skvaller byn.. PLUS att det är sååå skönt att bara vara i stugan - få lite lugn och ro :-) Finns d nåt bättre??

Åka skoter, pimpla, åka pulka, basta och bara mysa en massa..!!! Det är livet..!!
Hur länge vi stannar där d vet jag inte.. jag har tagit mammaledigt ända fram till den 9/1-09 :-D

Så nu vet ni ;-) Vad ska ni göra i jul..? Ska ni vara hemma eller ska ni åka bort???

7 kommentarer:

Anonym sa...

så mysigt det låter... hade också velat åka upp till snön, där man kan basta o åka skoter o ha snöbollskrig. ;)

sv: jo tyvärr är det ju dyrt i danmark..men kul o handla nån annanstans än här i sthlm jämt.... nån jul vill jag även åka till london o new york... men det får vi se om man lyckas o har råd o kojmma iväg till nästa jul. Nu när man är mammaledig har man ju inte så gott om pengar. :S

Hoppas du får en trevlig jul uppe i norr...

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Vilken mysig jul ni kommer att ha =)

O ja, du undrade vad "vi" skulle göra på julen..Då ni tittar på Kalle Anka så sitter jag med med en parasolldrink i näven på en kritvit sandstrand med min familj. Inte så dumt det heller =D

Kram

Anonym sa...

Åh vad mysigt! Har svärmor i Dalarna men dit åker vi inte förrän i feb. Firar jul hemma hos oss med min familj! Lite att stå i allså... Har nog tagit vatten över huvudet när jag så coolt sa åt min mamma att hon skulle slippa stå vid spisen -jag ska fixa allt! Men det blir nog bra;)
Hoppas ni har en bra kväll! kram

Marie sa...

Nej du kände honom inte. Han flyttade hit för några år sedan.
Men det känns lite konstigt, när det är någon man känner. Inte så väl men ändå. :-(

Anonym sa...

Förstår att du längtar norrut!
Var i Fränsta kommer du ifrån? Själv är jag ursprungligen från Gimåfors...om du vet var d är ;)

Anonym sa...

Åhå, låter som om du kommer att få en fantastisk jul med din familj. Är jätte avis, ni kommer att få se snö jue!!

Vi kommer att åka till landstället i Nykvarn. Känner oxå det här att skönt att komma bort, bara ta det lugnt. Det ultimata vore om det ändå kunde ligga så pass långt bort att man kunde förvänta sig vit mark när vi kommer ut..

Jo, du, har ju ett paket från dig som väntar på att jag ska hämta ut det. Vet att imorgon är sista dagen för att hämta ut det. Får inga pengar förren på fredag. Hur gör jag för att få det att ligga en dag extra? Det är två mössor, en Dude och en Dudette mössa..? kan jag ringa utlämnings stället, eller måste du göra det? Vill INTE att det ska skickas tillbaka till dig, utan jag vill ju ha mössoran. Det är julklappar till mina ungar ..

Kram

Anonym sa...

Hej tycker det låter som ett besök till sälen vore nått för er

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos