Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
tisdag 4 januari 2011

DÅ VAR DET SLUTAMMAT

Ja, precis som rubriken låter. Nu då Alvin är 13månader gammal så slutade han tvärt helt att ta bröstet, oavsett om han är trött eller ledsen. Det är väl som det ska vara, att det är han som valt själv att sluta.... men det är ändå lite ledsamt :-( Jag älskar verkligen att amma och den närheten man får till sitt barn. Den underbara stunden man har med sitt barn i samband med amning går inte enligt mig att jämföra med något annat. OM allt går bra med amningen det vill säga...

Amanda tog bröstet fram tills hon var 15-16månader, då hon började på dagis så upphörde det helt naturligt såklart. Då hon lärde sig att säga "tutte" så tyckte faktiskt t.om jag att det var dax att sluta, haha...

Tycker ni att jag har ammat mina barn för länge?



Kollar ni in den här filmen så tycker inte jag att jag har ammat speciellt länge, haha..

bloglovin

7 kommentarer:

Frida sa...

jag tycker absolut inte att du ammat för länge. Min dotter slutade också av sig själv när hon var ca 13 månader. Det kändes jätteskönt att hon slutade själv, för jag vet inte om jag klarat att neka henne! :P

Jag tycker det är helt okej att amma tills barnet är 1,5 - 2år.

Anonym sa...

Nej det tycker jag absolut inte, rek säger ju minst till 1 år gärna till 2 år så :-)
Jag ammade min stora tills hon var 19 månader, den andra slutade tvärt när hon var 8 månader och Malte är nog på gång att sluta.... han vill bara ha brösten varannan-vartredje morgon typ. Han är 11 månader.

SoffiZ-Oliwers mamma sa...

Nej jag tycker inte att du har ammat för länge. Oliwer slutade självmant när han var 7 månader och det kändes dumt att "tvinga" honom, så efter det blev det flaska:)


Btw, fasen man mår ju illa av att titta på den filmen:(

-fam bus- sa...

HEj!

Näää, inte har du ammat för länge. Det får man känna lite själv på hur länge man tycker känns bekvämt. Svante slutade amma helt då han var 5månader. Jag hade gärna ammat någon måndag eller två till...

Men sen när jag väl såg hur "stor" svante blev när han var 7-8månader så kändes de bara konstigt om jag skulle amma honom då.... För mig kändes de konstigt, för min del.

Men vad andra gör de är upp till dem... Men att amma sina barn då de är mer än 2år, de hade jag nog tittat bort för.

kram

diana sa...

personligen tycker jag ialfall runt året..tycker dom är så stora sen..men d är vad jag tycker ju=)Alla gör olika och tycker olika..och visst är det så mysigt att amma!=))

Tove sa...

Nej jag tycker inte att du ammat för länge! Alla gör som de vill, men min personliga gräns går vid ca 1,5 år..
Isak har nu under jul/nyår slutat amma för att jag ville det- han är 15 månader och det har gått galant! :-)

Emeli- Mamma till Nathalie sa...

Jag tycker inte heller du ammat för länge. Det är bara bra att amma länge.
Jag slutade när dottern var 8,5 månad. Jag tyckte det var jobbigt och det kändes inte bra längre.

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos