Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
torsdag 23 september 2010

RAPPORT FRÅN KIND + JUGEND-MÄSSAN 2010: DEL 2

Här fortsätter jag, Madeleine från Babylooba, rapportera från en av årets största händelser inom baby- och barnbranschen: Kind + Jugend-mässan 2010 i Tyskland!
Det man minns bäst från en mässa är oftast de där ögonbrynshöjande produkterna. De som sticker ut från mängden både på gott och ont. Här kommer ett axplock från de mest speciella produkterna:

Är det inte lite kråkslottskänsla över den här spjälsängen från spanska Micuna?

Är det ett badkar eller en babysäng? Snyggt tycker tydligen spanska Babysuommo men jag är inte beredd att hålla med…

Är det ett handfat eller en babysäng? Babysuommo fortsätter att förvåna!

Det här är, hör och häpna, en barnstol i kartong! Miljövänligt visserligen, men skulle ni låta era små sitta och äta i denna? Kommer från australiensiska Feedaway.

Är inte de här dockorna mer läskiga än barnvänliga?

Helt klart befriad från all rosa lull-lull man ser överallt. Vad tycker ni - bu eller bä? Från tyska Pinolino.

Är inte den här vändbara jackan i 100 % organisk bomull helt fantastisk?! Skulle ni vilja att jag tog in den i min webbutik?

Otroligt söta sparbössor i trä som jag redan beställt in till butiken. Var det ett lyckat inköp?

Tack igen Madeleine, glad att du vill dela med dig av din Tysklandstripp till oss!! Himla roligt att ta del av!! Nästa gång då ska jag med helt klart ;-)

bloglovin

3 kommentarer:

Fröken M sa...

Haha... jag är mållös !! >vart för de alla idéer ifrån ?
Dock skulle jag gärna ha döskalle vagnen här hemma till viggo. Han har ju redan en rockstar baby vagn så den där skulle matcha fint ;)

emma sa...

Uscha vilka hemska saker i början hur ska man kunna sköta en matstol i papp den måste ju tvättas varje dag ?!

Visst den svarta spjälsängen var väl lite cool men lite psykhus över den från nån skräckfilm ..

Men dockvagnen med döskalle var coolt funkar ju även till en kille ...

mvh emma

Eva - Kakkakaffe sa...

Det var intressant att läsa din väns inlägg!

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos