Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
tisdag 21 september 2010

10MÅNADERS KONTROLL

Idag var vi på Alvin´s 10månaders kontroll. Sköterskan kollade vad han kunde, t.ex slå klossar ihop, prata och förstå, plocka upp små saker med tummen och pekfingret m.m. Självklart allt med bravur :-D Alltid lika stolt och mallig över barnen, hihi...

MEN då det var dax för vikt och längd... :-o Sist för över två månader sen så vägde han 9200g och var 70cm lång - idag vägde han 9400g och var 72,5cm lång!! VA??? Min buddha som äter allt och lite därtill... jag hade gissat på mellan 10,5-11kg... Haha, snacka om fel.. Då hade syrran rätt i att Alvin hade tappat lite hull i ansiktet... amningshullet kanske ;-)

Jaja.. har är fortfarande himla go och rund så är inte direkt orolig.. Han rör ju på sig extremt mycket oxå.. efter Amanda.. efter Leeloo.. överallt.!! Kryper, ålar och går (läs springer) efter möbler och allt som går att rulla eller skjuta framför sig, haha..

bloglovin

6 kommentarer:

Jda sa...

Nämen vilken spinkig kille:) Men jag såg ju vilken fart han fick när trollungen försökte pussas:) så jag förstår att han inte väger så mycket när han är rädd för tjejbaciller

Anonym sa...

Min tjej blev 10 månader idag och hon är betydligt större...;)
Hon vägde 11,9 kg och var 77 cm lång!

Anonym sa...

Min tjej blev 10 månader idag och hon är betydligt större...;)
Hon vägde 11,9 kg och var 77 cm lång!

kidzmode sa...

Nämen ojdå.. Leo skall på 1års koll i morgon jag gissar på ca 13 kg :-o

Tove sa...

Tänk vilken (o)koll man kan ha ibland.. :-)
Nu när Isak fyllde 1 var vi på BVC, han är 80,5 cm lång och väger 9540g.. Fast slå ihop några klossar när sköterskan tittar - det gör han bara inte.. Utan problem i väntrummet, men så fort hon kikar slutar han.. ;-P

Jenny sa...

Hehe jamen då börjar ju Milton komma ikapp ju :) Han vägde prick 9kg och var 71cm förra veckan :) Å han är nåra veckor yngre bara :D

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos