Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
torsdag 16 september 2010

ENKELT RECEPT

Många som ville att jag skulle skriva ut receptet på
helgens bakverk ;-)
~~~~
I botten tar du antingen vanlig smördeg eller gör
en smuldeg, båda fungerar lika bra.
Sen fyller du pajen med valfria bär, vi valde hallon
och våra egenodlade björnbär. Men lika gott med
jordgubbar, rabarber, blåbär m.m.
Strö lite socker över bären sen vispar du upp
en marängsmet och breder över bären.
In i ugnen, 150grader i ca 20min, - klart!!
Behövs ingen sås eller nåt, mumsigt som det
är bara!! ;-)

bloglovin

5 kommentarer:

Melissa - Vincents Mamma sa...

tack tack :)
jag är verkligen kär i villervalla ;)

Linda sa...

Åh, bakelserna med bären ser super goda ut! Ska testa göra sådana inom det närmaste :D

Milliez - snart 3-barnsmamma sa...

Oj vad gott det såg ut då.. Måste börja baka mer känner jag ;)

Sofie sa...

Maräng på lät supergott, har aldrig testat men måste göra det snart=)

Anonym sa...

Great site. A lot of useful information here. I’m sending it to some friends!

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos