Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
tisdag 27 april 2010

STATUS MJÖLKSTOCKNING

TACK för era omtänksamma kommentarer. Börjar fundera på om det är bröstböld istället?!? Jag har så fruktansvärt ont och febern kommer och går hela tiden. Försöker trycka i mig alvedon så den inte blir lika hög som igår.. Jag var helt väck då febern var uppe i 41 grader.. Kändes som jag var glödhet och skulle brinna upp :-o Har fortfarande ont i huvudet och illamående av och till.. Domningarna i fingrarna har dock försvunnit.

Försöker amma som bara den på bröstet men det gör ju SJUKT ont.. bröstvårtan är så öm så det går inte att beskriva. Jag trodde inte man fick mjölkstockning då man ammat länge (6mån) utan bara i början..

Läste om bröstinfektion nu oxå - kanske kan vara det.?? Stämmer fasiken in bäst - med tanke på att vi alla dessutom är vrålförkylda av något jäkla dagisvirus Amanda drog hem förra veckan!!

Uppdaterat: skrev inlägget ovan imorse, fick en akuttid på e.m - det visade sig vara en bröstinflammation/bröstinfektion. Fick utskrivet penicillin och en nässpray som ska öka trycket då jag ammar!

Någon som varit med om samma sak???

bloglovin

5 kommentarer:

Stina sa...

Blä. Låter INTE trevligt! Hoppas att penicillinet kickar in fort så att du snart blir bättre!!!

KRAM Stina

Linda sa...

Jag har själv aldrig varit med om samma sak, men jag hoppas verkligen att smärtan och febern ger med sig snart, nu när du fått medicin. Jag har lyckligtvis aldrig haft någon allvarligare form av mjölkstockning, knappt någon mild form av det heller. Och det är jag glad för, slipper gå med fetvadd i bh:n och så vidare.
Krya på er!

Caroline sa...

Jag fick en bröstböld, du kan läsa om det under "Stellas sjukdom" det senaste inlägget i den serien (dvs nr 8), eller klicka på första gången du är här? i min blogg.
Vad skönt att du fått penicillin, då kommer säkert bakterierna att försvinna.
Mina bakterier kapslade in sig till slut istället, eftersom jag aldrig fick ngn antibiotika. Eftersom att jag aldrig fattade att jag hade mjölkstockning och en infektion i bröstet då jag ändå hade hög feber av akut gallsten. Jag fick det dessutom under tiden då jag låg inne på kk,och ingen annan uppmärksammade det heller, ödets ironi.
Även om du får en bröstböld så går det att bli av med den med, och man kan fortsätta att helamma. Det gjorde jag. Det är lite trixigare bara.
KRAM till dig

£lli£ sa...

Ush vad jobbigt!
råka ut för detta för ett par veckor sedan men det släppte som tur var. Krya på dig!!
Ha det gott hela fina familjen.

Kram!

mia sa...

Min moster var med om nåt liknande för många år sedan. En böld i bröstet med var. Men det gick så långt att de var tvungen att skära upp utan bedövning. ajaj...
Men nu har du ju fått "meducin" i tid. Det fick inte hon. Hennes yngsta är snart 17år.

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos