Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
söndag 18 april 2010

MUPPSAN SVARAR:

- Hmm.. vilken svår fråga. Får ofta mail av er läsare med samma frågor. Jag kan nog inte svara på vad som gjort min blogg "känd". Ett brinnande intresse och en massa jobb kan jag kanske tro. Till en början bloggade jag bara för familjen, eftersom mina nära och kära samt gamla vänner bodde fortfarande hemma i Norrland. Sen hittade jag mitt stora intresse - barnmode, - och hittade en helt ny värld på nätet med mammabloggar och barnbutiker. Bestämde att min blogg skulle ha barnmode som en röd tråd och sen även skriva till viss del personligt, som en dagbok och sen även ha tävlingar och tipsa om kläder & andra barn relaterade produkter. - Jag skiver bara om sånt jag själv vill läsa i andras bloggar.
Mycket bilder och lite text - det tror jag lockar. Men viktigt att få bloggen till sin egen nisch och inte att man apar efter någon annan.
- När jag startade med tävlingar, min första var med Babyshop.se - det ni ;-) hahaha.. Det var innan dom blev stora oxå :-D Iaf.. då kontaktade jag alla företag. Jag satte ihop en presentation av mig och min blogg, skickade med statistik över bloggen m.m. Berättade hur tävlingen skulle se ut och vad dom skulle kunna få ut av den. MEN det tog ett tag innan man fick napp, man fick maila många och inte ge upp!! Jag började få svar av flera nätbutiker och jag kunde ha igång tävlingar rätt ofta.
NU kontaktar jag sällan ett företag (endast om jag hittar en ny barnbutik som jag hoppas på vara först med) utan dom kontaktar mig!! Sen väljer jag ut vilka jag vill ha ett samarbete med. Eftersom efterfrågan är rätt stor så får man välja vilka som passar bloggen bäst samt lockar er läsare.
Jag tar varje samarbete väldigt seriöst och ser till att göra allt för företaget som jag lovat. Min blogg är "mitt arbete" så självklart är det viktigt att arbeta hårt med den och ständigt förnya och uppdatera.
Jag lägger ner säkert uppmot 4 timmar varje dag med bloggen så det är MYCKET jobb. Jag har hela tiden ideér och försöker komma på nya spännande saker. Inte bara för er läsare skull utan för min egen. Jag gillar att ha många bollar i luften och testa mina gränser.

bloglovin

0 kommentarer:

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos