Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
måndag 19 april 2010

MUPPSAN SVARAR:

- Ännu en svår fråga. Mina framtidsplaner och mina drömmar, - jadu.. hahaha... Förhoppningsvis kommer jag att kunna arbeta med mina "hemliga projekt" på "heltid" och leva på det och bloggen. Viktigt för mig nu då jag har små barn är att inte arbeta 7-16 eller ännu värre - skift..!! :-o Barnen är bara små en gång och det gäller att ta vara på den tiden. Jag SKA arbeta deltid så länge jag bara kan. Med Amanda gick jag ner till 60% då hon började på förskolan (hade iofs min egen barnnätbutik då oxå).

- Innan Amanda började på förskolan hade vi bestämt oss för dagmamma (eftersom både jag och min man gått hos dagmamma) men efter ett antal besök hos olika dagbarnsvårdare så beslutade vi oss för förskola ändå. Hade varit på det nybyggda dagiset som Amanda går på nu och fick en sån bra känsla för det så vi gjorde en helomvändning och dagis fick det bli.
Nu har jag satt båda barnen i kö tillsammans till några dagis som ligger närmare oss (det Amanda går på måste vi ta buss till), önskar iaf gångavstånd. Blir så mycket lättare!! Så nu hoppas jag att Amanda ska få byta dagis till hösten och att Alvin är ska få plats där då det är hans tur att inskolas.!! Usch usch, hemska tanke!! *njut njut* av mammaledigheten ;-)

- Jag har inget körkort. Jag höll på med körkortet hemma i byn, men jobb och flytt kom emellan sen rann det ut i sanden. Nu är jag LIVRÄDD för att ens försöka övningsköra här i Sthlm.!! :-o Kommunalt fungerar prima för mig :-D
- Vi har bil - en stor Renault Traffic. Värsta firma/familjebilen, hahaha :-)

bloglovin

2 kommentarer:

Mia sa...

Ibland önskar jag att man kunde slippa bilen! Men du vet ju hur det är att bo så här. Det går fasen inte utan bilen.
Så passa på att åka kommunalt när det går. :-D
Va skönt att kunna jobba "bara" 60%. Här är det en familj med skiftgång. :-(

Petra sa...

åh skönt med en till som inte har körkort,)ibland känner man sig idiotförklarad av att inte ha körkort men bor man i sthlm finns det bussar o tåg som går ofta och det är ju tur kram

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos