Om mig

Namnnappen.se

Vill du gå på bloggevent?

Inova Design

Arkiv

Blog Archive

FÖLJ MIN BLOGG

MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin MUPPSAN - Mamma till Sessan Amanda och lillprinsen Alvin bloglovin
Använder Blogger.
tisdag 27 april 2010

POWERNAP

Min lilla älskling ligger i Sessan´s säng och powernapar
lite ;-) På sig har han Name It body och byxor från
~~~
Snart flyttar vi in hans säng oxå till barnrummet och
ska börja träna honom till att sova där.
Amanda började sova eget rum då hon var 5-6mån
och det gick hur bra som helst - helt plötsligt sov
hon HELA nätterna utan problem ;-)
~~~
Tycker ni det är för tidigt att sova i eget rum
vid 5månader??

bloglovin

6 kommentarer:

Annika sa...

Nej jag tycker inte det är för tidigt, det beror ju på barnet själv :) Rasmus är fyra månader och jag funderar på att börja låta honom sova i sitt eget rum om nån månad typ =) Han har ju sitt rum som han sover i när han sover på dagtid, å det går skitbra. Han trivs där inne, så jag tror det kommer gå toppen! :)
Är ni lättväckta? Är det långt från ert sovrum till babyrummet? Hör ni om Alvin vaknar? :)

mia sa...

Nej! Det är precis som man känner själv. Leo fick eget rum när han var 6mån.
Nu vet jag itne hur det blir med Max, då vårt hus, konstigt nog, bara gar två sovrum.

Tove sa...

Nej, det tycker jag inte. Vi flyttade Isak till eget rum då han var 5 månader. Egen säng sov han i från start.. Kändes superskönt att vi slapp störa honom, och framför allt att vi slapp bli störda.. :-)

Anny sa...

Inte alls för tidigt, jag har haft båda mina i eget rum från tre månader och de sover så tryggt o bra och utan krusiduller i sina egna rum sedan dess. Oftast sover både förälder o barn bättre när man inte stör varandra :) Lycka till! kram

Veronica - mamma till tre prinsar sa...

Hade Theos rum vart klart hade vi flyttat in honom dit för några månader sedan. (Theo 4 1/2 månad) Men det är fortfarande under renovering... så han kommer vara ca 9 månader då de är klart!

MAMMAFIA sa...

Jag håller med tidigare kommentatorer, och vi flyttade oxo in Elin precis till eget rum. Hon är 6 månader. Hon har alltid somnat i sin egen säng men sen har jag haft henne hos mig. (ammat och närhet på natten) Nu har hon börjat sova längre och längre sedan hon flyttade in i sitt rum. SKÖNT! För alla parter.

Video

Bloggminglet 2012

Dreggellappar.se

Bonde of Sweden

Simskola i Sthlm/Malmö

Crocs

IoB-butiken

Nova Star

Videos